Volledige versie bekijken : Office 2007 Outlook



Dirkske1
19 April 2009, 12:00
Beste;
Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn Outlook.
Ik kan mijn map verwijderde items niet meer leegmaken. Als ik dit doe krijg ik de melding; 'berichteninterface heeft een onbekende fout gemeld'.
Als ik dan uit andere mappen berichten wil verwijderen krijg ik de melding dat de map vol is!!
Als ik ga archiveren, en langs deze weg probeer te verwijderen krijg ik ook een foutmelding!!

Hoe kan ik dit probleem verhelpen, of is er een foute update gebeurt ??

MVG
Dirkske1

Baloeke
19 April 2009, 15:39
Als er een foute update is gebeurt kan je nagaan in configuratiescherm, windows update en dan klikken op geschiedenis van de updates weergeven (is toch zo bij vista)

Dirkske1
20 April 2009, 06:36
ik zie dat hij op 18/4 een office-update gedaan heeft. Misschien heeft er iemand ook dit probleem?

compuchrisje
20 April 2009, 22:37
Ik weet niet of het bij Outlook 2007 ook nog kan, maar kijk of dit kan:

Menu Extra, Opties, tabblad Overige, zet een kruisje bij de optie Map Verwijderde items leeg maken bij afsluiten.

Zo zou hij telkens bij het afsluiten die map leegmaken. Als dit vroeger ooit was aangevinkt, is het best mogelijk dat de update alles terug naar de basis-instellingen heeft gebracht, net zoals hij hier ook altijd steevast outlook als standaard zet, terwijl ik toch Outlook Express gebruik... nu ja, Microsoft he.

Dirkske1
21 April 2009, 05:44
Dit staat zo ingesteld. Hij vermeldt het ook bij het afsluiten, maar als je outlook daarna opnieuw opstart staat alles nog in de map verwijderde items. Het eigenaardige is dat ge soms een paar berichten kunt verwijderen, en dat hij dan opeens tilt gaat en ge dan niets meer kunt verwijderen. Het is ook dan dat ge foutberichten krijgt.Bij archiveren stuurt hij geen enkel bericht van postvak IN door naar de map verwijderde items, en heeft hij een foutmelding. Als ge dan van daaruit probeert handmatig te verwijderen krijg je het bericht ; 'Map is vol'. Ik heb ook eens het gegevensbestand gaan opzoeken, en zie daar naar mijn weten niets verkeerd. Hopelijk kan ik dit snel oplossen want mijn bestand is nu serieus aan het groeien.

berger
21 April 2009, 10:45
Probeer eens
1. het bestand outlook.pst te backuppen voor het geval dat volgend punt slecht zou aflopen.
2. het bestand outlook.pst te herstellen met scanpst.exe . Het bestand outlook.pst is soms beschadigd en wordt indien het goed gaat hersteld.
Voor Office 2007 C:\Programs\Microsoft Office\Office12\SCANPST.EXE (dubbelklikken op de exe om te starten).

Dirkske1
21 April 2009, 21:52
@ Berger;

Ik dit uitgevoerd zoals je beschreven hebt, en alles lijkt weer correct te werken.
Bedankt.:good:(y):good:

Ook bedankt aan iedereen die heeft helpen meezoeken!!!:good:(y):good:

MVG
Dirkske1