Volledige versie bekijken : Geluidprobleem



cawa
19 April 2009, 14:51
Hallo,

Als ik rechtonder in het bureaublad kijk zie ik een rood kruisje door da luidsprekertje staan. Als ik daar met mijn muisaanwijzer naar toe ga komt er volgende melding: geen apparaat voor geluidweergave geinstalleerd. Ik ben vervolgens bij apparaatbeheer gaan kijken en daar staat geen enkel uitroepteken dus alles zou normaal moeten werken. Er wordt met een hoofdtelefoon gewerkt. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

peenif
19 April 2009, 15:39
Heb iets gelijkaardigers voorgehad enige tijd geleden - heb toen in apparaatbeheer de driver van de audiokaart geherinstalleerd en het probleem was opgelost.

cawa
19 April 2009, 18:03
Ik heb dus de driver verwijdert, pc heropgestart. Dan stuurprogramma terug geinstalleerd, terug de pc heropgestart maar het probleem is nog niet opgelost. Iemand een andere oplossing?

dannyma
19 April 2009, 19:26
Kan je de driver niet downloaden van de fabrikant van je pc ?

peenif
20 April 2009, 10:51
Dit was de enige pijl op mijn boog hoor cawa - ik kan je in ieder geval niet verder helpen.

ultddave
20 April 2009, 16:36
Rechtsonder op je bureaublad heb je toch dat luidsprekertje. 1 keer met de linkermuisknop op klikken. En dan 'Mixer' selecteren. (vista)

Je krijgt nu zo een overzicht met schuifbalkjes etc etc

Linksboven heb je nu een 'uitgebreid menu' (ironie) met welliswaar 1 optie.
Dit menu heet apparaat. Hierop klikken en kijken of je wel het juiste output apparaat gebruikt. :)

Ik heb het al eens voorgehad dat vista na het inpluggen van een headset geen zin had om over te schakelen :P.

Steekt je headset juist in? (microfoon = rose ingang, geluid = groene ingang).

Als dat gecheckt is; Check ook eens bij Start > configuratiescherm > geluid of alle output/input apparaten juist aangeduid staan.

Mvg
Dave

Fck_
20 April 2009, 18:36
Ik heb even geleden iets gelijkaardigs aan de hand gehad !

Wat ik toen fout had gedaan: Ik had per ongeluk mijn hoofdtelefoon in de rose ingang gestoken. Ik had hem er direct terug uitgehaald en in de groene gestoken, mr het geluid werkte niet meer .. :(. Pc toen zelfs geformateerd!

De oplossing was: Mijn hoofdtelefoon gewoon nog eens in de rose ingang steken, en er terug uittrekken! Toen ik heb toen terug in de groene stak werkte hij ^^.

Klinkt dom, mr werkte wel bij mij :P. Mr aangezien jij zo'n rood kruisje krijgt denk ik niet dat het dit is :P.