Volledige versie bekijken : problemen draadloos internet na format



weareparis
23 April 2009, 21:09
Goeiedag

Een paar dagen geleden heb ik mijn laptop geformatteerd van Vista naar XP, omdat ik vond dat vista te traag ging,..
Nu kan ik geen verbinding meer maken met mijn router. Altijd krijg ik ' limited access/ verbonden met beperkte toegang'. Nochtans is er niks mis met de router, want op mijn desktop pc kan ik er wel verbinding mee maken (ook draadloos). Ik heb mn instellingen al gecheckt ( MAC & IP ),
maar er lijkt niks mis te zijn. Ook aan de wi-fi op mn laptop kan het niet liggen, aangezien ik wel verbinding
kan maken met mn buren hun draadloos internet :9

Dus zou er mij iemand kunnen helpen? :/


dankuwel

PeterN
23 April 2009, 23:25
Deze foutmelding heeft 99% kans te maken met uw beveiliging. Waarschijnlijk is uw draadloosnetwerk beveiligd met wep of wpa. Uw desktop zal juist zijn ingesteld, en bij de geburen zal het onbeveiligd zijn.
Op je laptop moet je het nog juist instellen.
Aangezien je 'limited access/ verbonden met beperkte toegang' hebt is er niks mis met je verbinding, je krijgt gewoon geen toegang tot het netwerk door de beveiliging.

Kijk dus na op de router of op de desktop welke beveiliging je gebruikt wep of wpa, en gebruik de juiste key bij het paswoord.
Mocht het niet lukken geef dan wat meer info over welke beveiliging en welke settngs je hebt op de router en welke je invult op xp. Dan kunnen we mss het probleem verder lokaliseren ;)

Fck_
27 April 2009, 19:30
Dit heb ik ook soms. Ik kan volledig op mijn netwerk, maar niet op het internet .. Ik vind het ook maar erg vervelend! Soms is dit opgelost als ik gewoon even opnieuw verbinding maak, soms moet ik heel mijn router resetten :O. Zou leuk zijn als iemand hier een antwoord op wist!