Volledige versie bekijken : Continue pc restart



God
25 April 2009, 14:33
6j oude pc van mijn broertje komt steeds vaker in soort cyclus van restarts terecht.

Bv is hij C&C Generals aan het spelen, start pc opnieuw op, nog voor hij kans heeft C&C terug op te starten, doet pc terug restart (er komt op scherm berichtje "Power Save")
dit herhaalt zich steeds sneller achter elkaar, tot pc na een paar sec bezig met opstarten al opnieuw opstart
afsluiten is dan de enige oplossing

mijn vader heeft er vorige maand een nieuwe voeding (OCZ 500W) ingestoken omdat hij dacht dat dat probleem zou oplossen.
Niet dus

Iemand een idee aan wat dit kan liggen?

Pc config: AMD 2400, 512MB RAM, RADEON 9200SE, 80GB HD, Windows XP Pro NL

Mvg,

Christof

carl
25 April 2009, 17:57
1) die voeding is zwaaaaaaaaaare overkill voor dat systeem
2) hoe staat het met de temperaturen van cpu, moederbord en grafische kaart ?
3) draaien alle fans zoals ze moeten draaien ?
4) zit er veel stof in de pc zelf ?

Het zou uiteraard kunnen liggen aan slijtage van het moederbord, maar aangezien hij het telkens sneller doet lijkt me dat niet echt logisch.

strikerfox
25 April 2009, 21:20
Na 6jaar ja, denk ik eens formateren,als het dan niet lukt(container park.natuulijk niet met de nieuwe voeding!

God
25 April 2009, 21:27
Dat van die voeding: I know, ben ze niet gaan hale
Mijn redeneert als volgt: als iets kapot kan je maar beter voor iets te veel kwaliteit kiezen bij het maken en dan zal het wel langer meegaan... niet dus :)

Maar ik ben al dealtje aant maken met mijn broer, dat als pc volledig naar de vaantjes is, dat ik dan voeding in mijn pc mag steken :P

Ik ga pc straks keer openhalen en stofzuigen, zien of dat helpt.
Temps: ben nu niet echt in mogelijkheid om die te checken, start direct terug op.
Fannetjes draaien as they should.

carl
25 April 2009, 23:15
Kan je niet in de bios bij hardware monitor kijken ? Daar kan je cpu en meestal moederbord zien. Grafische kaart is uitgesloten omdat die sensors niets met de bios te maken hebben.
Ik denk niet dat het probleem aana windows ligt aangezien hij soms herstart voor dat er nog maar iets geladen is ?

God
26 April 2009, 09:39
softwarefout dus?

nu moet ik er aan denken, heb gisteren wel in BIOS gekeken, ook naar temps en die waren denk ik normaal.

als het softwarefout is, dan gaat de HD eruit halen om data eraf te halen niet veel helpen dus?

carl
26 April 2009, 10:02
Als het een softwarefout is in windows of zo waar formatteren zou tegen helpen dan zou het nooit gebeuren als windows nog niet geladen is. Uit jouw uitleg maak ik op dat hij soms na een paar seconden herstart.
En wat waren de temperaturen ?

God
27 April 2009, 08:14
weet geen exacte temps meer, maar heb er even naar gekeken en ik veronderstel dat er wel iets van warning ofzo zou opkomen indien ze te hoog zijn.

stof is het probleem niet, zit bijna geen stof in.
en hoe kunnen temps probleem zijn als hij al zo vlug terug heropstart? in die eerste paar seconden kan dat toch niet superwarm worden?

Gr

carl
27 April 2009, 15:11
Ik kon uit je uitleg opmaken dat je eerst moest gamen om het probleem voor te hebben, en dat het na de eerste keer sneller voorkwam. Dat zou dus wel kunnen dat het aan iets van temperatuur ligt.
De exacte waarden eens posten, in de tijd dat de pc reboot kunnen deze al een graad of 10 gezakt zijn, waardoor ze miss van tevoren te hoog waren.
Voorts zie ik niet echt waar het dan nog aan zou kunnen liggen anders dan slijtage.