Volledige versie bekijken : problemen met router



souliX
27 April 2009, 21:41
Ey ik heb een vraagje,
ik heb een Belkin wireless G plus model no F5D7231-4
ik heb op mijn vaste computer internet maar niet op de laptop het geeft de melding geen lokale netwerk kan iemand mij helpen aub

dank u

PeterN
27 April 2009, 22:18
Welke bedrijfssysteem staat op de laptop?
Is de laptop draadloos verbonden? Probeer anders eens met kabel, dan weten we in welke richting we moeten zoeken.


Is de hardware (wifi) van de laptop juist geinstalleerd? De meeste laptops hebben een toetsencombinatie met de fn key ofwel een knopje aan de zijkant om de wifi te activeren (dit om de battery te sparen als je geen wifi nodig hebt)
Zie je de router als je naar beschikbare draadloze netwerken scanned? Om dan connectie te maken moet je de zelfde beveiliging in de laptop zetten als dat op je router staat. Als je ook mac beveiliging hebt opstaan in je router, moet je het mac adres van je laptop in de router zetten. Probeer anders eens de beveiliging uit te zetten in de router en zo te proberen. Dan weet je dat het daaraan ligt en kunnen we verder kijken.

Geef eventueel screenshot met juiste foutmelding.

souliX
28 April 2009, 19:32
ja de knopje staat aan ik heb altijd al internet gehad op de laptop maar ineens werkte het niet meer.Ik zie de router staan en er naast zien ik De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk

PeterN
28 April 2009, 23:36
...zien ik De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk
Zoals reeds gezegd zal het waarschijnlijk uw beveiliging zijn.

Op de router heb jij, of de installateur een beveiliging gezet (wep, wpa) Deze instelling moet net hetzelfde zijn op je laptop.
Kijk dus de beveiliging na in de router door naar de instellingen van de router te surfen. Stel daarna net dezelfde instellingen in op je laptop na het scannen van beschikbare draadloze netwerken en sla het op. Maak daarna verbinding.