Volledige versie bekijken : schrijf/brandprobleem



Rosty
28 April 2009, 19:35
Hoi,

telkens ik een filmpje wil branden zegt mijn programma: plaats een lege schijf!!! Kan dit te wijten zijn aan het feit dat mijn DVD brander niet als master is ingesteld? Zoja, waar en hoe verander ik dit?

Alvast bedankt,

Rosty.

PeterN
28 April 2009, 23:20
Plaats eens een ander schijfje, ik bedoel van een ander merk.
Het lijkt mij dat sommige branders last hebben met van die goedkope dvd schijfjes die totaal geen bedrukking aan de bovenzijde hebben en bijna even fel spiegelen aan beide zijden.
Mijne dvd brander doet bij deze schijfjes soms toch moeilijk ;)

patje0016
29 April 2009, 10:35
het zou ook kunnen zijn dat je brand programma staat ingesteld op CD en dat je dat daar moet veranderen naar DVD ,ik heb ook zoiets gehad,heb het toen anders gezet en het werkten zonder probleem nadien;) ik werk met het programma NTI CD&DVD 7 MAKER. grtz patje

Rosty
29 April 2009, 16:32
Plaats eens een ander schijfje, ik bedoel van een ander merk.
Het lijkt mij dat sommige branders last hebben met van die goedkope dvd schijfjes die totaal geen bedrukking aan de bovenzijde hebben en bijna even fel spiegelen aan beide zijden.
Mijne dvd brander doet bij deze schijfjes soms toch moeilijk ;)

Ik gebruik schijfjes van het merk Sony, zowel DVD-R, DVD+R, DVD+-RW al geprobeerd en telkens hetzelfde!! Dus aan goedkope schijfjes zal het niet liggen. Ook al ander types geprobeerd.

arthurke
29 April 2009, 17:32
Zegt hij dit elke keer ? Echt altijd ?

Wat ik ook soms heb, als ik de lege schijfjes uit de verpakking haal en ze dan toch niet brand en ergens terug steek in een ander hoesje ofzo, door het miniem beschadigen dat het branden ook niet lukt..

Fakke_Berto
29 April 2009, 19:12
Vuil in de brander? Blaas er eens in.

sykke
30 April 2009, 05:22
Verwijder eens de prog's/drivers in apparaatbeheer en start dan terug op ,windows zal zeggen dat er nieuwe hardware is gevonden ,laat die doen en volg de stappen.
Misschien heb je een progje die een conflict veroorzaakt (brandprog's of dergelijke)

Rosty
30 April 2009, 18:35
Bedankt voor het meedenken, manne. Zal direct eens wat tips uit proberen!!

dannyma
1 May 2009, 08:09
Hoi,

telkens ik een filmpje wil branden zegt mijn programma: plaats een lege schijf!!! Kan dit te wijten zijn aan het feit dat mijn DVD brander niet als master is ingesteld? Zoja, waar en hoe verander ik dit?

Alvast bedankt,

Rosty. Heeft er niets mee te maken maar het probleem ligt ergens anders .

Rosty
1 May 2009, 12:11
Probleem is gedeeltelijk opgelost!!! Ik kan terug schijfjes branden met Nero . Blijft nu nog het grootste probleem: mijn Let's Edit2 programma zegt nog altijd "plaats een lege schijf"!!!

dannyma
1 May 2009, 20:20
Probleem is gedeeltelijk opgelost!!! Ik kan terug schijfjes branden met Nero . Blijft nu nog het grootste probleem: mijn Let's Edit2 programma zegt nog altijd "plaats een lege schijf"!!! het zou wel is kunnen dat het progje beperkt is herkennen van volume van cd of dvd zo had ik b.v. problemen met 800 mb cd die en bepaald progje niet herkende omdat deze geschreven was alleen voor 700 mb dus ook dan de zelfde melding kreeg en lag het niet aan cd of dvd maar aan het progje zelf maar nu weet ik niet of er update's zijn om dit te verbeteren indien kan je de maker van op de hoogte te stellen ;).

Rosty
2 May 2009, 08:31
Aan de grote van de schijfjes zal het niet liggen hoor!! Een vriend van mij heeft dezelfde PC configuratie en gebruikt hetzelfde programma en schijfjes. Ook hij begrijpt het niet!!!

dannyma
2 May 2009, 13:13
Je begrijpt me verkeerd de cd'tjes zijn ok maar het is mogelijk dat het progje die geschreven is voor bepaalde grote van cd's mischien deze niet kan lezen en daarom ook niet herkent . Je weet wel technologie staat niet stil maar de progjes die wij gebruiken verouderen en update's of nieuwere versie kan daar wel is een oplossing zijn .

Rosty
3 May 2009, 09:12
Maar bij mijn vriend lukt het wel, hoor!!

dannyma
3 May 2009, 09:34
Maar bij mijn vriend lukt het wel, hoor!!
Dat is net wat ik bedoel ;) jou vriend zal in zijn pc iets hebben waar dan uw pc het nog niet heeft en daardoor dit probleem hebt begrijp je ;) check na waar de link ligt tussen uw en vriend pc ;).

strikerfox
3 May 2009, 10:20
Dat zou wel kunnen de oplossing zijn onder XP(lijkt mij niet zo moeilijk.
eerst en vooral alle brand software verwijderen (nero bijvoorbeeld indien je er meerdere heb allemaal verwijderen)JE KAN MESCHIEN OOK PROBEREN ZONDER JE BRANDSOFTWARE TE VERWIJDEREN.
ga naar uitvoeren en tip regedt32 klik boven op bewerken/zoeken,daar moet alles aangevinkt staan,kopieer en plak daar UPPERFILTERS klik op zoeken
dan zie je in de rechterkolon upperfilters staan klik er rechts op en verwijderen.
iets hoger zie je staan LOWERFILTERS verwijderd die ook maar
sluit je register en start je pc terug op
als je dvd/cd speler terug werk kijk uit welke brand software je instaleert het probleem komt hoogstwaarschijnlijk daar van.

suc.6

Rosty
3 May 2009, 11:12
Zal dat eens proberen, strikerfox.

Rosty
5 May 2009, 18:53
Probleem opgelost!!! Ik heb Nero 7 verwijderd en mijn programma Let's EDIT2 brandt zonder probleem een gemaakt filmpje. Ik heb er wel een ouder versie van Nero terug opgezet en het progje werkt nog altijd. Probleem lag dus aan de versie van Nero.

Strikerfox: bedankt voor de tip. (y)

Hier mag dus een slotje op.