Volledige versie bekijken : Laptop blokkeert en vraagt om Bios Update



Geert929
28 April 2009, 19:37
:wall: De laptop van mijn zus vraagt na het opstarten om een Bios Update. We krijgen dan een blauw scherm dat er een probleem is: mogelijk te weinig schijfruimte (maar die is slechts 50% vol), mogelijk moet de Bios een update krijgen, of is er iets met de grafische adapter... Vermoedelijk is er iets met een update, ofwel Live Update v/d Norton Antivirus, of misschien iets met een Windows update, vermoed ik na in andere posts wat te hebben gelezen. Het betreft een Toshiba Satellite L20-155C van +/-2006, met Windows XP. Wordt de internetkabel losgemaakt (voor het blauw scherm) kan men wel gewoon werken, dus het is door iets wat hij binnenhaalt van internet. Eens het blauwe scherm verschijnt, kan de laptop enkel nog via herstarten worden gereanimeerd, maar dat zal wel normaal zijn. Wat zou de best te volgen weg zijn, om hier uit te raken? Windows updates ongedaan maken (hoe?) of de Norton blokkeren? Graag een tip. Alvast mercikes voor uw advies!

PeterN
28 April 2009, 23:29
Ik weet niet, maar kan kan je systeemherstel doen in veilige mode?

Geert929
29 April 2009, 16:53
Ok, dat zal ik morgen al eens proberen.
Ik laat het resultaat weten.
Dank u

Geert929
9 May 2009, 14:46
Vorige week heb ik systeemherstel gedaan naar een vorig herstelpunt. Dat bracht geen oplossing. Terug naar een herstelpunt gaan, vereist veilige modus, zoals u suggereerde. Dat wist ik niet, en is blijkbaar de reden waarom dat me nooit lukte bij mij eigen PC. Thanks.
Daarna heb ik Norton Antivirus en Live Update (hoort bij Norton, dacht ik) verwijderd, aangezien het abonnement verlopen was.
Heb met de laptop dan een kwartiertje op internet geweest, zonder probleem.
Ik meld spoedig, of het probleem nu volledig weg is.

Geert929
30 September 2009, 22:18
CCleaner aan de opkuis gezet, alle Live Update en Norton-Antivirusresten verwijderd. Laptop doet het weer prima. AVG Free erop en Ready is Case.
Dit item mag dus worden afgesloten. Bedankt! :)