Volledige versie bekijken : Draadloos



g_man
30 April 2009, 17:45
Heb me eindelijk een laptop aangeschaft.
Nu zou ik natuurlijk ook ermee vlot online willen. Het ga nu wel via een netwerk van de buren, maar de verbinding is niet optimaal.
Een 3-tal jaren gelden heb ik al eens draadloos internet gehad van telenet, doch ze zijn dit terug moeten komen halen. Het signaal had problemen om tot boven te geraken. Dit zowel met de Linksys als de D-link.

Vraag is dus, wat schaf ik met het best aan om met de laptop vlot rond te kunnen (binnen en buiten(tot max. 25meter)). Lieft zo goed en zo goedkoop mogelijk (al weet ik wel dat goed en goedkoop niet samengaat) :)

Laat jullie voorstellen maar komen.

Mosquitos
2 May 2009, 13:49
Heb me eindelijk een laptop aangeschaft.
Nu zou ik natuurlijk ook ermee vlot online willen. Het ga nu wel via een netwerk van de buren, maar de verbinding is niet optimaal.
Een 3-tal jaren gelden heb ik al eens draadloos internet gehad van telenet, doch ze zijn dit terug moeten komen halen. Het signaal had problemen om tot boven te geraken. Dit zowel met de Linksys als de D-link.

Vraag is dus, wat schaf ik met het best aan om met de laptop vlot rond te kunnen (binnen en buiten(tot max. 25meter)). Lieft zo goed en zo goedkoop mogelijk (al weet ik wel dat goed en goedkoop niet samengaat) :)

Laat jullie voorstellen maar komen.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GTO1G4OHH
Ik heb een router van robotics in combinatie met een kaart dat al in mijn Medion zat en ben daar best tevreden over.
Heb dit nu nog niet getest op 25 meter :)
Maar al wel op een bovenverdiep zonder problemen...
http://i43.tinypic.com/vh3ga0.jpg

arthurke
2 May 2009, 14:09
Er bestaan routers van belking die echt wel ver kunnen, maar wel 150 euro kosten ofzoiets

mXX
2 May 2009, 14:22
laat er over komen die gaan dan tot 125m ,in belgie zitten we met een max afstand van 25 m dacht ik.
in amerika bv kunnen ze gemakkelijk 100m halen

arthurke
2 May 2009, 15:46
Belkin routers :

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=459640

&

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=273526

zariash
3 May 2009, 09:41
heb je er al eens aan om 2 routers te gebruiken ééntje beneden en ééntje boven .
grtjs

PeterN
3 May 2009, 22:13
Ik zal even in Manuel zijn plaats antwoorden, ben er net eens langs gegaan:D

Zijn telenet modem en aansluiting komt binnen halverwege de keldertrap. Daar hadden de mensen van telenet de draadloze modem gezet en wij daarnet ook. De ontvangst is overal slecht in het huis. Dit komt omdat boven de keldertrap natuurlijk de trap naar de eerste verdieping leidt. Een trap is gemaakt uit beton met een serieus ijzervlechtwerk. Dit geheel werkt als een kooi.
Wij hebben als test met een lange kabel de router aan de andere kant van de muur gezet. Dit zou hij kunnen doen door een gaatje te boren iets boven de modem zodat hij in zijn living terechtkomt. Op die plaats had hij overal goed ontvangst, van tuin tot boven. Wat hij nog ging testen is om de router boven te zetten. Er loopt immers een kabel van zijn router naar zijn pc boven. Het kan goed zijn dat vandaaruit ook overal een goede ontvangst mogelijk is. Hij kan dan zijn pc boven gewoon bekabeld insteken en voor de rest draadloos werken.
Ontvangst op zijn keldertrap zal wel niet goed zijn, maar dat zal wel geen probleem zijn :D
Je ziet dat draadloos soms een beetje zoeken is waar men best de router kan plaatsen en 50cm naar links of rechts kan al wonderen doen ;)

g_man
3 May 2009, 22:37
Heb dus nu de router boven staan en nog steeds ontvangst, dus dat is al in orde. Buiten zal ik morgen nog testen... maar ben er bijna zeker van dat ik 't zal doen zoals Peter zei, de modem beneden achter de TV. Geeft perfecte ontvangst buiten.
@Peter: firmware router geupdate, en is nog niet uit gevallen. :) Thx voor de hulp. ;)

compuchrisje
3 May 2009, 23:53
Peter zou geen slecht figuur slaan bij Telenet denk ik, hij zou hen zelfs nog wat kunnen bijleren :lol:. En met Pilote erbij: The A-team of Minatica!!!!!