Volledige versie bekijken : windows op externe schijf



gideon
2 May 2009, 14:00
Ik heb nu een laptop en daarop staat windows vista geinstalleerd. Nu is mijn vraag of ik windows xp home/pro op een externe hardeschijf kan installeren? zodat als ik ik de laptop opstart en vervolgens de externe hardeschijf aansluit ik dan de andere windows kan opstarten.

Kan dat thanks

Baloeke
2 May 2009, 20:13
Als je een duoboot gaat installeren zal dat wel lukken. Dus de beide besturingsystemen op je laptop zetten.

Maar als je eerst je laptop gaat opstarten, je extrene harde schijf aansluiten, en dan kan gaan kiezen om XP te gaan laten draaien gaat niet lukken.

mXX
2 May 2009, 21:40
zou het niet lukken als:
je inde bios instelt dat die 1st via de externe hdd moet opstarten met daarachter de hdd van de laptop

als gevolg:

wil je met xp opstart sluit je de externee hdd 1st aan op je laptop dan zet je die dan
wil je gewoon met vista opstarten, dan de externe hdd niet inpluggen

dannyma
3 May 2009, 10:03
heeft uw laptop opstart mogelijkheden via usb dan kan je is proberen maar dan zal je nog wel problemen krijgen met drivers omdat de vele fabrikanten deze niet meer ondersteunen .

gideon
3 May 2009, 20:12
In de bios kon de de externe hardeschijf opgeven als eerste boot. De windows server 2003 cd erin gedaan. En hij is bezig gegaan met installeren. Alles wat er dan verschijnt in dos (met de het blauwe scherm) enz. Ging goed.
Op een gegeven moment zie je dan de opstart logo van windows server 2003 en dan plotseling slaat hij vast. Hij geeft aan dat er iets mis met de hardeschijf. Wat kan dit zijn?

Dopey
4 May 2009, 07:17
Dat kan vanalles zijn :D Welke foutmelding krijg je juist?

gideon
5 May 2009, 11:57
Hij geeft in het engels, dat hij windows afsluit om te voorkomen dat er een je hardeschijf kapot gaat. En als dit de eerste keer is dat je dit ziet je met proberen om je hardeschijf te scannen op fouten of virussen en/of te checken of alles goed is aangesloten en vervolgens komt deze code er onder te staan.

0x0000007B (0xF789EA94, 0x0000034, 0x00000000, 0,00000000)

Misschien helpt dit? Bedankt alvast

gideon
5 May 2009, 12:10
Wat me net is opgevallen dat tijdens het opstarten en je het scherm van windows ziet waarbij het balkje beweegt. De laptop volgens mij even alles uitzet. Je hoort dan de cd-rom speler even opnieuw laden en de externe hardeschijf uit gaan. Kan het dit zijn?

gideon
12 May 2009, 15:46
suggesties?

dannyma
16 May 2009, 18:58
In de bios kon de de externe hardeschijf opgeven als eerste boot. De windows server 2003 cd erin gedaan. En hij is bezig gegaan met installeren. Alles wat er dan verschijnt in dos (met de het blauwe scherm) enz. Ging goed.
Op een gegeven moment zie je dan de opstart logo van windows server 2003 en dan plotseling slaat hij vast. Hij geeft aan dat er iets mis met de hardeschijf. Wat kan dit zijn? Ik kan even niet meer volgen je wou xp op vista machine maar nu praten we over server ;).

gideon
17 May 2009, 12:11
Sorry voor de onduidelijkheid. Op m'n laptop heb ik windows vista. Nu wil ik op een externe hardeschijf windows server 2003 installeren. Dus wanneer ik de externe hardeschijf aansluit hij automatisch windows server 2003 gaat draaien tijdens het opstarten.

Bij het installeren van windows server 2003 op de externe hardeschijf verloopt alles goed. Gewoon de laptop opnieuw opstarten windows server 2003 cd erin en installeren. Wanneer hij in dos klaar is met alles installeren, krijg ik het opstartscherm met de windows server logo te zien. En dan krijg geeft in het engels, dat hij windows afsluit om te voorkomen dat er een je hardeschijf kapot gaat. En als dit de eerste keer is dat je dit ziet je met proberen om je hardeschijf te scannen op fouten of virussen en/of te checken of alles goed is aangesloten en vervolgens komt deze code er onder te staan.

0x0000007B (0xF789EA94, 0x0000034, 0x00000000, 0,00000000)

Dit is dan het probleem hij komt dan niet meer verder

gideon
20 May 2009, 16:27
suggesties?

dreamsurrie
3 June 2009, 10:12
Het is niet mogelijk om windows DEGELIJK op een externe schijf te installeren die aangekoppelt is via usb. Vergeet het maar! Linux oplossingen van dat kalliber zijn er wel, Slax linux leent zich daar heel goed toe, een volledig perfect werkend bureaublad zonder dat je een harde schijf nodig hebt.

INDIEN je een harde schijf via SATA kan aansluiten op je laptop moet het wel lukken om windows te installeren daarop.

dreamsurrie
3 June 2009, 10:13
Ho ja, je kan die server misschien proberen virtueel te draaien in je huidige windows, virtuele harde schijven gaan goed op een externe schijf maar zie wel dat je een snelle usb poort hebt.

Probeer Virtualpc of Vmware

gideon
3 June 2009, 15:33
thanks zal het eens proberen

gideon
30 June 2009, 20:13
----close topic----