Volledige versie bekijken : Gegevens sorteren



Phil O'Sophe
2 May 2009, 21:17
Vroeger (nog in DOS) gebruikte ik Filing Assistant om naamlijsten, producten, liederen enz ... te sorteren en om die dan te kunnen printen
volgens wens: bvb. alfabetisch, of per soort, volgens datum enz...

Welk EENVOUDIG Freeware progje kan deze klus ook aan?

Met dank voor alle hulp.

arthurke
2 May 2009, 21:32
In windows zelf kan je dat :-)

compuchrisje
2 May 2009, 22:08
Bedoel je mappen in je verkenner? of lijsten in Word of Excel? Voor mappen weet ik een goeike waarin je kan instellen op welke filters moet gerangschikt worden. Het heet DirLister (http://dukelupus.pri.ee/dirlister.php), maar ik kan het niet meteen terugvinden in onze downloads.

Phil O'Sophe
3 May 2009, 13:35
Bedoel je mappen in je verkenner? of lijsten in Word of Excel? Voor mappen weet ik een goeike waarin je kan instellen op welke filters moet gerangschikt worden. Het heet DirLister (http://dukelupus.pri.ee/dirlister.php), maar ik kan het niet meteen terugvinden in onze downloads.


De bedoeling was 'Fiches' maken met de mogelijkheid om die op diverse
mogelijkheden te kunnen printen.
DirLister kende ik niet maar ga het opzoeken en uitproberen.

Phil O'Sophe
4 May 2009, 22:32
DirLister is blijkbaar bestemd voor de files uit "Verkenner".

Denk dat ik wel met Database van Works 2002 geholpen zal zijn.

Moest er de eerstvolgende dagen geen verdere reactie op volgen mag er dan een slotje op.

filip
4 May 2009, 22:36
Philo,
Je kan perfect werken met excel als je dat wil.
mvg

compuchrisje
5 May 2009, 17:14
Onze Philo is nog altijd vergeten te vertellen met wélke toepassing hij juist aan 't schipperen is....

Phil O'Sophe
5 May 2009, 18:32
Onze Philo is nog altijd vergeten te vertellen met wélke toepassing hij juist aan 't schipperen is....

Tot hiertoe nog met geen enkele.

Zocht naar een eenvoudige toepassing om fiches te maken.


Bvb. :

20 personen, met hun naam, adres, geboorteplaats, geboortedatum,
geslacht, telefoonnummer.
In dit geval dus van elk 6 gegevens.

Met een databaseprogramma kan men dan die lijst printen volgens
keuze; hetzij alfabetisch, hetzij volgens hun woonplaats, hun leeftijd enz..

Volgens Filip kan dat met Excel, maar met dit programma kan ik niet
werken.
Met Works-database zou dat ook gaan.

Vroeger (in DOS) had ik daar een heel eenvoudig progje voor: Filing
Assistant, maar dat is onbruikbaar geworden op deze PC.

compuchrisje
5 May 2009, 22:05
Eenvoudig is nie simpel, wees daar maar gerust in. Je moet eerst en vooral zorgen voor een database, maar dat was vroeger met DBase of wat jij gebruikte ook al nodig.
In Word kan je bv een soort adressenbestand maken, met alle gegevens die jij wenst. Daarna kan je je document gaan opstellen, waarin je velden moet invoegen. Als jij fiches wil maken, moet je ook je pagina lay-out wat aanpassen, bv A5 en richting liggend gebruiken.
In die pagina zet je je tekst én de velden (die moeten overeenkomen met wat in je adresbestand staan), na samenvoegen kan je ze dan afdrukken. Maar dit is héél kort verteld wat verdomd veel tijd kost.