Volledige versie bekijken : wachtwoord maker



charelke
5 May 2009, 21:00
hoi, ik zoek een programma die automatisch van verschillende letters alle mogelijke combinaties geeft.

misschien heb je ooit al eens national treasure gezien, wel in die film werd dat gedaan, en ik zoek iets soortgelijks.

alvast bedankt voor de hulp

groeten van charelke

namaste
5 May 2009, 21:34
Lol :D Charelke is toch niet een alias voor James Bond hoop ik?

1: Ik denk dat zo'n software alleen maar voor "illigale" praktijken kan gebruikt worden, en daardoor hier verboden is.

2:google is je beste vriend

compuchrisje
5 May 2009, 21:49
Heb ooit iets dergelijks van iemand gehoord, die een hele reeks wachtwoorden had opgemaakt in excell en daar een executable van had gemaakt. Dit als beveiliging voor zijn eigen pc, nooit gehoord of hij er problemen mee had of niet, maar het wachtwoord veranderde om de zoveel tijd. Ik dacht trouwens dat je dat in XP ook al kon, je inlog op bepaalde tijdstippen aanpassen.

J.W.
6 May 2009, 15:38
Lol :D Charelke is toch niet een alias voor James Bond hoop ik?

1: Ik denk dat zo'n software alleen maar voor "illigale" praktijken kan gebruikt worden, en daardoor hier verboden is.

2:google is je beste vriend

Waarom zou dat illegaal zijn?????????????
Er wordt toch niet gevraagd naar een programma om wachtwoorden te "kraken".

Wat is er nu illegaal aan om alle mogelijke combinaties van pakweg 5 letters te weten (aantal = 120)?

g_man
6 May 2009, 16:54
Wat is er nu illegaal aan om alle mogelijke combinaties van pakweg 5 letters te weten (aantal = 120)?niks, maar dat wordt niet gevraagd... er wordt achter een programma gevraagd dat combinaties zoekt, en daarachter steekt wsl wel iets vreemd.

J.W.
6 May 2009, 18:03
niks, maar dat wordt niet gevraagd... er wordt achter een programma gevraagd dat combinaties zoekt, en daarachter steekt wsl wel iets vreemd.

Eens goed lezen:
hoi, ik zoek een programma die automatisch van verschillende letters alle mogelijke combinaties geeft.

Er is geen spraak van zoeken.

Een combinatie van bijvoorbeeld 5 letters geven wilt zeggen dat u zelf die 5 letters moet ingeven en daarna alle mogelijke combinaties krijgt.

Een combinatie van 5 letters zoeken (naar een wachtwoord bijvoorbeeld) wilt zeggen dat u zelf deze letters niet ingeeft maar laat zoeken in het volledige alfabet, wat wel een groot verschil is.

Bij dit zoeken worden alle letters (hoofdletters en kleine letters) gebruikt om die combinaties te zoeken.

Een fatsoenlijk wachtwoord zal je nooit vinden met zulk een gratis programma (max. 4 letters). Zelfs met een betalend programma kan het tientallen jaren duren vooraleer het "raak" is. De mogelijke combinaties lopen zo hoog op dat het voor een gewone pc onbegonnen werk is om hier aan te beginnen.

ultddave
6 May 2009, 23:04
Het is niet echt illegaal nee. Ik heb zoiets moeten maken als huistaak voor school zelfs :P. Daar ging het wel alleen om cijfers.

Dat programma kan je ook gebruiken om gewoon een soort "Mastermind" te maken met letters/cijfers.

Dit is de bedoeling vermoed ik:
------------------------
"Geef uw letters": ABC

Mogelijke combinaties:
ABC
ACB
BAC
BCA
CBA
CAB
-------------------------

Mvg,
Dave

Het programma moet geen "bestaande" woorden zien te vinden of iets dergelijks. Gewoon alle mogelijke combinaties. Als iemand zo een programma toevallig geschreven heeft (duurt een uurtje ongeveer, als je het zelf programmeert) dan kan je het best laten uitschrijven in een file of iets dergelijks, omdat het behoorlijk lang kan worden voor een commandline ofzo.

---
EDIT; Sorry de titel is "Wachtwoord Maker" :P Had dat niet gezien. Maar dat verwijst zoiezo nog niet naar "Wachtwoord zoeker" hé. :D

Baloeke
6 May 2009, 23:16
Er bestaat inderdaad een programma dat wachtwoorden aanmaakt. KeePass (http://keepass.info/index.html) is er zo een

PeterN
6 May 2009, 23:43
Wat is er nu illegaal aan om alle mogelijke combinaties van pakweg 5 letters te weten (aantal = 120)?

5! (5 faculteit) is idd 120 maar een paswoord kan ook zelfde letters bevatten en dan is het aantal nog groter. Dus eerst zal de topic starter toch wat meer uitleg moeten geven wat hij juist wil (letters, cijfers, tekens, mogen dubbele letters bv aaaaa, etc
Hoe dan ook , voor een paswoord te maken heb ik geen program nodig. Laat een 2jarige op uw toetsenbord tokkelen en je hebt het perfecte paswoord telkens ;)