Volledige versie bekijken : Programma verkeerd verwijdert



roeba123
5 May 2009, 23:15
Hallo

ik ken mensen die bepaalde programma's op hun computer geïnstalleerd hebben maar toen ze ze niet meer nodig hadden, hebben ze die verwijdert.
Op het eerste zicht geen probleem maar dit hebben ze gedaan door het bijhorende mapje uit program files te verwijderen.
Met als gevolg dat er nu geregeld nog kaders verschijnen over bvb hun antivirusprogramma die geen licentie meer heeft.
Het probleem is nu dat ik die programma's niet volledig kan verwijderen.

Heeft hier iemand een oplossing voor?
Of is het misschien beter om eens de pc te formatteren want er staat nog veel andere pruts op ook.

Alvast bedankt!

Obsessed
5 May 2009, 23:58
Hiermee (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=649) maak je een goede kans ;)

PeterN
6 May 2009, 00:01
Grote schoonmaak is na jare gebruik noot eens slecht, maar je hebt er wat werk aan om alles terug te installeren: os, juiste drivers, software, alle instellingen weer goed zetten gelijk men gewend is etc

Wat je allesinds kan doen voor dat probleem wat je meldt, is de software gewoon terug installeren en daarna op de juiste manier verwijderen. Meestal lukt dat en is het de eenvoudigste manier;)

Edit: of gelijk Obssesed doe me voor was :D

roeba123
6 May 2009, 00:16
Grote schoonmaak is na jare gebruik noot eens slecht, maar je hebt er wat werk aan om alles terug te installeren: os, juiste drivers, software, alle instellingen weer goed zetten gelijk men gewend is etc

Wat je allesinds kan doen voor dat probleem wat je meldt, is de software gewoon terug installeren en daarna op de juiste manier verwijderen. Meestal lukt dat en is het de eenvoudigste manier;)

Edit: of gelijk Obssesed doe me voor was :D


De software terugzetten heb ik ook al geprobeerd, ook om er een nieuwere versie op te zetten. Maar ik krijg telkens een foutmelding dat er nog een deel van het programma is achter gebleven.
Nuja moest het niet lukken met wat me hier voorgesteld geweest is, denk ik dat ik toch maar eens zal formatteren.

Bedankt!

gabriel
7 May 2009, 16:44
wel het is zo dat je een progje nooit volledig kan verwijderen via de normale weg , er blijft altijd rommel achter in het register en of in verkenner , als je dit nu al een paar jaar aanhoud zou ik maar direkt formateren , en met een propere installatie herbeginnen, als je dan een program terug wil kan je die eenvoudig terug halen met een goed recovery program , want dan zijn de gegevens nog niet weg , anders bij de fabrikant van de hdd een total cleaner zoeken en de pc heropstarten met die software en dan zou je een cleane hdd moeten hebben , maar het vraagt wat tijd en veel geduld ;)