Volledige versie bekijken : Sorry voor de dode baby's



Obsessed
8 May 2009, 01:13
Apple excuseert zich voor het iPhone spelletje "Baby Shaker".

http://img216.imageshack.us/img216/1763/babyshaker.jpg
In dit spel moet je zo hard mogelijk met je iPhone schudden tot de baby in beeld er een hersenletsel aan overhoudt. :wtf:

Ondertussen zou de ontwikkelaar al aan een variantje bezig zijn onder de naam "Pope Thrower" waarin je de paus zo fel mogelijk moet doen vallen alvorens hij zijn einbestemming te Tremelo bereikt.
Waneer hij zijn heup breekt krijg je bonuspunten :rolleyes:.

Ik vraag me af of Apple nog andere aanstootgevende spellen zal verwijderen.
Stel je maar eens voor dat er ooit mensen echt met lightsabels beginnen rond te zwaaien. :damn:
En dan heb ik het nog niet eens over de remake van Wolfenstein, die zonder twijfel vroeg of laat wel een paar schoolmoorden zal uitlokken :wall:.

(Bron: ITprofessional)

compuchrisje
8 May 2009, 19:31
Dat noemen ze dan nog spelletjes? Ja wadde :shocked:

mXX
8 May 2009, 20:39
ik denk niet dat games de oorzaak zijn van alle moord incidenten
het ligt toch allemaal mentaal... ik speel ook shooters en ik knal ook graag mensen neer (in game dan :D), maar heb nooit gedacht om een wapen mee naar school te nemen( mijn vuisten zijn genoeg :))

Baloeke
9 May 2009, 00:11
Kan men nog games vinden zonder geweld?

mXX
9 May 2009, 01:56
Kan men nog games vinden zonder geweld?
tuurlijk
denk aan denk games zoals schaken of tetris
maar als ze worden gespeeld? dat denk ik niet :p

minQkel
12 May 2009, 22:05
Was er nou weer mis met dat spelletje :p

lidy
21 May 2009, 11:08
Was er nou weer mis met dat spelletje :p

Nou, een spelletje waarbij je baby's net zo lang moet schudden tot ze hersenletsel :wtf: hebben, is wat mij betreft ontsproten aan een behoorlijk ziek brein, hoor! :rolleyes:

Obsessed
27 May 2009, 20:19
Weer heeft Apple een iPhone-applicatie uit de AppStore verbannen.
Dit keer is Jezus de pineut.


http://img297.imageshack.us/img297/9049/mesoholy.jpg


In "Me So Holy" kunnen de gebruikers hun gezicht op de lichamen van een devoot nonnetje, Jezus of de paus plakken.
"Niet echt aanstootgevend, maar religie met een knipoog." Aldus de makers.


De crew die eerder de shaking baby-applicatie goedkeurden vinden het toch maar 'smakeloos' :eek:
"Baby Shaker" verdween pas uit de AppStore nadat de pers verontwaardigd op de applicatie wees.


Apple kan blijkbaar geen duidelijke lijn aanhouden over wat al dan niet een aanvaardbare iPhone-applicatie is. :D


Vorig jaar werd ook al de "I am Rich"-toepassing uit de Store gegooid, die maar liefst 1000 $ kostte en niet meer deed dan een rode robijn op je iPhone tonen.
Enkel en alleen bedoeld om op te scheppen met je centen.


http://img140.imageshack.us/img140/7703/iamrich.jpg http://img140.imageshack.us/img140/9494/iamrich2.jpg


Een 8-tal belachelijk rijke mensen hadden dit trouwens nog klaargekregen vóór de blokkering.


Later was er nog ophef over het bannen van de applicatie van de rockband "Nine Inch Nails", die doorlinkte naar een podcast met een hitje van diezelfde band waarin een paar 'vuile' woorden kwamen. :rolleyes:
De reactie van zanger Trent Reznor wees er op dat Apple's e-mailsysteem 'drieletterwoorden' doorlaat en datje met Safari (de browser dus) naar onwelvoeglijke sites kan surfen.


In Trent's eigen woorden; "Think your policies through and for f***'s sake get your app approval scenario together!" :lol:


(Bron: Datanews Magazine)

compuchrisje
27 May 2009, 22:47
Ik denk dat er genoeg zaken zijn om als spelletje te lanceren. Waarom moet het tegenwoordig altijd shockerend zijn om goed gevonden te worden.
Maar ja, de enige spelletjes die ik soms speel zijn puzzeldingen, daar gaat niemand van dood en wordt er ook niemand rijk.

carl
2 June 2009, 20:35
Je zou dus geen web browser op de markt mogen brengen die je 'onwelvoeglijke sites' laat bekijken ?? Daar heb ik toch zo men bedenkingen bij ??
Al die systemen om scheldwoorden uit mails te halen zijn toch ronduit belachelijk ? Het zijn de mensen die de mail opstellen die dat moeten doen ...
Apple controleert wel degelijk alle apps vooraleer die in de app store terecht komen, maar men geeft de prioriteit aan het opsporen van fouten, errors en kwaadaardige code. Qua inhoud denk ik niet dat ze zich (veel) moeien.
En wat is er mis met de i-am-rich app ? Het zegt toch duidelijk in de beschrijving wat het doet en hoeveel het kost ? Als je dan stom genoeg bent om hem te kopen .......

Obsessed
3 June 2009, 13:36
En wat is er mis met de i-am-rich app ? Het zegt toch duidelijk in de beschrijving wat het doet en hoeveel het kost ? Als je dan stom genoeg bent om hem te kopen .......
Ik denk dat deze vooral met de verkoopprijs te maken had Carl.
Dat 'spelletje' (als het die naam dan al waard was) werd verkocht voor de bescheiden prijs van 1000 $ :eek:.

carl
3 June 2009, 17:47
Nou en ? :D Als ik besluit om een winkeltje te openen waarin ik knikkers verkoop aan 20.000 eur het stuk, mag toch ? ;) De vraag is alleen of ik er zou verkopen ... (oneerlijke concurrentie ? Ik dacht het niet :D)

Obsessed
3 June 2009, 22:43
Nou en ? :D Als ik besluit om een winkeltje te openen waarin ik knikkers verkoop aan 20.000 eur het stuk, mag toch ?
Denk je echt dat dat mag?? :lol:
Woekerwinsten maken mag wel degelijk niet hoor :shocked:.