Volledige versie bekijken : Harde schijf minder groot na opnieuw installeren windows XP



Remix
10 May 2009, 21:14
Ik heb een klein probleempje. Ik heb gewoon de windows XP cd erin gestop, en gevraagd windows op partitie C: te installeren. Hierop stond al windows dus hij ging deze schijf formateren.

Echter deze schijf was 40GB, maar wanneer ik op C: -> eigenschappen klick zie ik dat de schijf nog maar 26.5 gigabite groot is.

Vaag trouwens is, is dat hij de virussen vond die voor de installatie (waarschijnlijk) op de PC stonden waardoor deze het niet goed meer deed.


Hoe kan dit, en wat kan ik hier aan doen?

Bvd!

compuchrisje
10 May 2009, 22:12
Als je problemen had met virussen of andere rotzooi, is het best dat je eerst de partitie verwijdert, bij het starten vanaf de CD. Dan zie je een ongepartitioneerde ruimte van x aantal mb groot. Kies voor nieuwe partitie aanmaken en neem het maximum aantal mb die wordt aangegeven. Een klein stukje blijft altijd apart staan hoor, maar zeker geen 13 giga. Formatteer die nieuwe partitie en zet dan je windows er terug op. 'k Hoop dat je nog niet àl je programma's had geïnstalleerd, want dan heb je even voor niks gewerkt.

PeterN
10 May 2009, 22:59
Volg de handleiding hier : http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=105

Druk 'D' om uw bestaande partitie te verwijderen. Denk wel dat je eerst uw data backupped want alles gaat verloren. Na de verwijdering maak je terug een partitie aan (druk 'C') met de maximale grote van je HD.