Volledige versie bekijken : Laptop heeft blauw scherm bij opstarten



caro65
11 May 2009, 22:16
Hallo,

Ik heb een probleempje met een laptop van een vriend. Deze wil niet meer opstarten. Ik heb hem op allerlei manieren proberen op te starten veilige modus, normaal starten, recente correcte versie en alle andere. Niks helpt. Ik heb hem dan laten opstarten zodat ik de foutmelding kon zien. Het blauwe scherm vermeld volgende:
Technical information:
***STOP: 0X0000009A (0X00000003, 0XC0000034, 0X00000000, 0x00000000)

Dit is een Medion laptop met Windows Vista Home Premium.

Het gemakkelijkste zou zijn hem te formatteren, maar aangezien er op die laptop enorm veel foto's staan die mijn vriend graag zou behouden is dit wel de laatste optie.

Kan iemand me helpen

Greetz Caro

welsey1983
12 May 2009, 09:41
Haal de HD eruit en sluit deze aan op je vaste pc en haal de gegevens eraf die hij zeker nie kwijt wilt en nadien doe je een format.

caro65
12 May 2009, 17:38
Is er geen enkele andere oplossing?

Die laptop ga ik niet opendoen.

ultddave
12 May 2009, 21:01
Windows CD erin. En daarvan opstarten. En dan repairen ;).

Of eventueel repair console runnen van de Windows CD en dan "chkdsk /r" intypen. (zonder aanhalingstekens)

De laptop van men zus had onlangs ook zoiets voor. Zat een foutje op de hard disc (Omdat hij was uitgevallen door stroomtekort). Na het uitvoeren van 'chkdsk /r' ging het weer. :)

Mvg,
Dave

welsey1983
12 May 2009, 21:52
Om een hd bij een laptor euit te hale moet je 2 a 3 vijsjes losmaken en dan het paneel eraf nemen en daar steekt ze.Kan je echt weinig verkeerd met doen.

Wat ultddave zegt is ook een optie ... keuze ligt in jouw handen

caro65
13 May 2009, 20:40
Windows CD erin. En daarvan opstarten. En dan repairen ;).

Of eventueel repair console runnen van de Windows CD en dan "chkdsk /r" intypen. (zonder aanhalingstekens)

De laptop van men zus had onlangs ook zoiets voor. Zat een foutje op de hard disc (Omdat hij was uitgevallen door stroomtekort). Na het uitvoeren van 'chkdsk /r' ging het weer. :)

Mvg,
Dave


Thx, dat was de oplossing. Deze was ook uitgevallen daar de batterij leeg was.

Hartelijk bedankt om dit te posten :good:

Greetz Caro

caro65
13 May 2009, 20:42
Om een hd bij een laptor euit te hale moet je 2 a 3 vijsjes losmaken en dan het paneel eraf nemen en daar steekt ze.Kan je echt weinig verkeerd met doen.

Wat ultddave zegt is ook een optie ... keuze ligt in jouw handen


In ieder geval ook bedankt voor uw voorstel, maar daar dit niet mijn laptop was, zag ik geen optie om die open te doen. Mijn Acerke heb ik al meerdere malen opengedaan. Maar met materiaal van vrienden ben ik toch heel wat voorzichtiger.

Toch bedankt

Greetz Caro

mXX
13 May 2009, 20:55
In ieder geval ook bedankt voor uw voorstel, maar daar dit niet mijn laptop was, zag ik geen optie om die open te doen. Mijn Acerke heb ik al meerdere malen opengedaan. Maar met materiaal van vrienden ben ik toch heel wat voorzichtiger.

Toch bedankt

Greetz Caro

groot gelijk, altijd voorzichtig zijn met spullen die niet van jou zijn (maar ook wel op die van jou natuurlijk ^^)

Y-Ssin
13 May 2009, 21:27
Ja, by jezelf is het tenminste je eigen verantwoordelijkheid