Volledige versie bekijken : Vista



filip
14 May 2009, 21:13
in een dos venster tik in een submap het volgende in:

dir > list.txt

en dit werkt ik krijg zoals vroeger een file met daarin mijn directory opgeslagen.
Doe ik nu net hetzelfde op de root c\: dan krijg ik de melding
"Toegang geweigerd". En daar zou ik een kind van kopen, je kan met al die rommel niet eens meer met je pc doen wat je wil.
Ja ik sta als administrator.
Ja ik heb al in mijn accountbeheer zitten wijzigen.
Neen er staat nog zo geen file op de root.

Ik heb ook geprobeert met dir >> list. txt en hetzelfde resultaat, durft men daar nu allemaal geld voor vragen voor die Vistarommel, in het bedrijfsleven zijn ze er nog niet happig op. Laat de hobbyisten nog maar wat fouten ontdekken zeggen ze denk ik.
Weet iemand raad ?

Filip.

Hanrez
15 May 2009, 00:18
wat ziet u als u na..
c:\ list.txt ingeeft??

PeterN
15 May 2009, 00:23
Ja ik sta als administrator.

Weet iemand raad ?



Ook uitvoeren als administrator, wegens de gekende veiligheid in vista.

Klik uw start knop en typ heel onderaan in 'Zoekopdrachten starten' de tekst 'cmd'. Bovenaan komt nu het ikoontje vanzelf staan van cmd (dosprompt ikoontje).
Klik nu rechts op dat ikoontje en kies 'als administrator uitvoeren'
Je krijgt nu gelijk gewoonlijk uw dos venster maar nu ben je administrator voor dit programma. Probeer nu maar, dan lukt het ;)

Btw dit lukt ook voor veel andere programma's die soms reclameren in vista;)

filip
15 May 2009, 01:30
PeterN,
Bedankt het werkt perfect je moet het maar weten he :-).

@Hanrez
Met het commando > stuurt u de uitvoer naar ergens anders dan het scherm.
vb: tree/s > lpt1 stuurt u de boom van uw mappen en submappen naar de printer maar pas op als zijn buffer nog niet vol is voor een pagina zal je bij een laserprinter niks zien gebeuren als de data niet lang genoeg is herhaal dit dan eens...

bij een txt file zal je als er al data in zit >> moeten geven als commando dan voegt hij het eraan toe.
Dus : Tree > boom.txt en daarna Tree >> boom.txt je moet maar eens googelen naar de dos commando's van de dos 6.2 deze zijn toepasselijk in vista, juist opletten met debug .