Volledige versie bekijken : Virtual van mac naar Windows



telerke
16 May 2009, 15:22
Nu vele Mac gebruikers al Windows kunnen draaien, dit is al een groote vooruitgang. Bestaat deze mogelijkheid ook al anders om, zodat Windows gebruikers ook Mac programma's kunnen draaien op hun Windows systeem. ;)

Snakey
16 May 2009, 16:34
Neen, officieel niet, er bestaan wel trucs om OSX op een pc min of meer werkend te krijgen maar het is niet toegestaan. Ook virtueel is het niet toegestaan, want de gebruikersovereenkomst vereist dat als je OSX virtueel wilt draaien, dat het hostbesturingssysteem een servereditie moet zijn van OSX.

telerke
16 May 2009, 17:47
Neen, officieel niet, er bestaan wel trucs om OSX op een pc min of meer werkend te krijgen maar het is niet toegestaan. Ook virtueel is het niet toegestaan, want de gebruikersovereenkomst vereist dat als je OSX virtueel wilt draaien, dat het hostbesturingssysteem een servereditie moet zijn van OSX.

Dat is spijtig zeg, maar in de volgende clickx magazine komen tips om Windows in OSX sfeer om te bouwen, spijtig dat Mac zo duur is. :rolleyes:

Mike
17 May 2009, 20:35
Hoe duur is duur?

Een Mac OS X Leopard Family Pack (5 PC's) kost € 199,00 euro. Gratis geleverd.

Een Windows Vista Ultimate kost voor 1 PC € 299,00. Wilt u er dan nog meer licenties bij (welke u per 5 koopt) dan kost dit $359,00.

Dit brengt ons op een totaal kosten voor het gebruik van 5 tot 6 PC's:
Mac OS X Leopard € 199,00
Windows Vista Ultimate € 565,44

Is Mac nog steeds duur? :bow:

No offense trouwens, gewoon een wake-up call :good:


Groet,
Mike

PeterN
17 May 2009, 22:05
Hoe duur is duur?

...

Is Mac nog steeds duur? :bow:

No offense trouwens, gewoon een wake-up call :good:


Groet,
Mike

Ik denk dat hij vooral de hardware bedoelde met 'duur' ;)

eventure
18 May 2009, 09:59
Ook op hardwaregebied moet men eens goed kijken of een mac nu echt wel duurder is.
Volgens mij is het antwoord neen. Je moet immers ook naar de kwaliteit van de onderdelen kijken. Vergelijk maar eens de schermen van een iMac met de kwaliteit van een mid-range scherm van om en bij de 300 euro, dat van de iMac zal er uitspringen...

Als je het totaalplaatje bekijkt is een Mac volgens mij echt niet duurder. Je krijgt bovendien ook iLife er gratis op voor-geïnstalleerd (kost normaal 79 euro) terwijl je bij een windows-pc vaak alleen maar testpaketten krijgt.

Mike
19 May 2009, 15:22
Mac mag dan duurder uitvallen, maar ik denk dat, zoals eventure al aangeeft, de kwaliteit van de hardware van een Mac waarschijnlijk beter is, en je ook veel langer zal doen met een Mac.

Groet,
Mike

Snakey
19 May 2009, 16:00
Op vlak van schermen, mag je appels niet met peren vergelijken. Sommige iMacs hebben TN panelen en andere IPS panelen (LG/Philips of Optronics), waarbij TN snellere reactietijden heeft en IPS een betere kijkhoek & kleurwaarden. Op de schermmarkt heb je bij de midrange ook deze verschillende panelen, waarbij TN het meest verspeid is door de snelle reactietijd en de niet zoveel mindere schermkwaliteit (voor doorsnee gebruiker niet echt merkbaar).

Ook van hardwarespecs blijft het hetzelfde tov de gewone pc markt. Een Geforce-chip van 8600GT zal in een iMac dezelfde kwaliteit hebben als die in een gewone pc.
Je mag niet ontkennen dat als je enkel kijkt op hardwarevlak, Apples vaak wat duurder is dan de marktprijs. Zelfs al trek je de prijs van iLife eraf. De gewone MacBooks zijn wel een uitzondering, deze hebben een prijs die evenwaardig is aan soortgelijke laptops.

De keuze om een Mac te kopen ligt niet bij de prijs, maar eerder bij je persoonlijke voorkeur. Een subjectieve keuze dus. Of het nu het design van het apparaat is, of een varia aan andere software die beschikbaar is, doet er eigenlijk niet aan toe, iedereen zal wel z'n mening hebben waarom hij/zij dat koopt.

carl
19 May 2009, 17:34
Klopt, ik ga me nu niet te uitgebreid aan een vergelijking wagen, maar zoveel meerprijs is er tegenwoordig niet meer. Ze hebben beide voor- en nadelen maar voor sommigen is "the mac experience" meer waard dan wat ze er moeten aan bij uitgeven. Het is ronduit prachtig als je je laptop hebt en je geen zorgen moet maken over virussen, installs, reinstalls, ...
Mijn installatie van mac blijft gewoon dat "fresh install" gevoel hebben dat bij windows al na een dag of 2 weg is. Hoewel de harde schijf volledig vol staat, het bureaublad vergeven van de documenten, hij lijdt er niet onder. Kvind het gewoon fantastisch, maar wees het gerust oneens met me.

Terug ontopic: Mac OSX mag van apple enkel op "apple labeled machines" draaien. Een virtuele machine hoort daar niet bij. Oftewel moet je een hele omgeving met EFI enzo emulerenof het is mogelijk om dit te bereiken door de kernel aan te passen of te vervangen, en je moet niet lang nadenken om in te zien dat dat niet mag ...

dreamsurrie
3 June 2009, 10:16
Er zijn al mensen in geslaagd om in vmware mac te draaien of gewoon mac op een gewone pc te draaien, zoek ns op google

telerke
20 June 2009, 18:53
Vorige week een iMac aangeschaft, om nu de waarheid te vertellen er is geen beter OS X syssteem. Daar kan Windows voor onder doen, thans ik geen afkeur wil doen. De echte gamers zijn beter met Windows af maar personen zoals ik die niet gamen of zeer weinig, is zeker goed af met een Mac syssteem.

Het besturingssysteem Leopard is dubbel en dik zijn geld waard, het loopt zeer soepel en tevens zeer snel t.o.v. Vista en XP. Wat gaat dit worden dat ze in September met hun nieuw besturing uitkomen Snow Leopard. Volgens de beschrijving nog vele verbeteringen en nog sneller. Volgens mijn indenken zou Windows 7 hier zeker niet de kop bij boven schieten. :bow: