Volledige versie bekijken : Hernoemen Mijn Documenten



De Hulk
17 May 2009, 21:52
Al enige tijd geleden heb ik de mappen Mijn documenten en Mijn Afbeeldingen verplaatst naar de rooth E:\ Het is dus E:\Mijn documenten en E:\Mijn afbeeldingen, dit mede omdat ik regelmatig met fouten door te lange bestandsnamen in aanraking kwam. Dit werd dan mede veroorzaakt door de uitgebreide mappenstructuur. Of ik die mappen op de juiste manier verplaatst heb weet ik niet. In feite wil ik helemaal af van die benamingen omdat ze onjuist zijn. Je krijgt ongewild een tweedeling die er helemaal niet moet zijn, want als je één onderwerp hebt, ga je die niet over twee mappen verdelen want dan krijg je ieder onderwerp dubbel. Nu is mijn vraag kan ik de map E:\Mijn documenten hernoemen naar Alle onderwerpen A-Z. Dan plaats ik hier ook de inhoud van E:\Mijn afbeeldingen en plaats in de map E:\Mijn afbeeldingen eventueel uitsluitend snelkoppelingen.

gabriel
18 May 2009, 16:36
beste , ik heb dit ook enige tijd geleden gedaan .... maar niet verplaatsen .. wel copieren , en dan erna deze verwijderd , en ik heb nog steeds de map ; e:\ mijn documenten waar ik alles kan mee doen of een andere partitie ( cd/dvd ) of wat je ook maar wil .. anderen gaan je andere idiee aanbrengen die mogelijks beter zijn , wie weet ??

Mike
18 May 2009, 20:32
Als ik het goed begrijp wil je de map Mijn Documenten voor alles gebruiken (dus o.a. niet meer Mijn Afbeeldingen gebruiken)?

Windows heeft een nauwe samenwerking met de mappen Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen e.d. (in Vista: Documenten, Afbeeldingen, Muziek, etc.), daarom kan het soms erg riskant zijn om aanpassingen te doen aan deze mappen. Ik ben hier zelf de mist in gegaan met het verplaatsen van mijn Documenten in Vista. Ik heb toen Systeemherstel moeten doen om alles terug op zijn plaats te krijgen.

Daarom zou ik je aanraden om gewoon de namen te laten zoals ze zijn, maar gewoon met jezelf af te spreken dat je alles in Mijn Documenten neerzet.
Mocht je dit onvoldoende vinden dan staat hieronder misschien een oplossing.



Ga naar de map waar je Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, etc. kunt zien. (E:\ root lijkt me dan...)
Selecteer dan een map en druk op F2, je zou nu de naam van de map moeten kunnen aanpassen. Of dit ook daadwerkelijk werkt en geen nadelige gevolgen heeft zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen.
Van te voren dan maar een herstelpuntje aanmaken? :bow:


Succes!
Als je het uittest, laat je ons dan weten of het werkt?

Groet,
Mike

De Hulk
18 May 2009, 20:59
Die problemen ontstaan omdat je in werkelijk niet met de map Mijn documenten te maken hebt maar met Mijn documenten van username.
Je kunt beter net zoals jij schrijft alles in Mijn documenten onderbrengen. De reden daarvoor is dat je tegenwoordig vaak met internet veel snelkoppelingen/bladwijzers en webpagina's opslaat in de map.
Dit is dan mijn oplossing:
In map
Mijn documenten\Alle onderwerpen A-Z\Gezondheid (detail/type)
Mijn documenten\Alle onderwerpen A-Z\Gezondheid_Afbeeldingen (miniatuur)
Mijn documenten\Alle onderwerpen A-Z\Natuur
Mijn documenten\Alle onderwerpen A-Z\Natuur_Afbeeldingen
Mijn documenten\Alle onderwerpen A-Z\Nieuws
Mijn documenten\Alle onderwerpen A-Z\Nieuws_Afbeeldingen
Zo zorg je ervoor dat je geen twee locaties krijgt.

Mike
18 May 2009, 22:22
Het is natuurlijk een optie om Delicious (http://delicious.com/) of Google Bookmarks (http://www.google.com/bookmarks/) te gebruiken, dan heb je je bladwijzers overal toegankelijk, en kun je ze handig 'taggen'.

Hoeft de map Mijn Documenten nu niet meer hernoemd te worden?

Groet,
Mike

De Hulk
19 May 2009, 00:54
Ik durf het even niet aan. Ik heb net een hele reorganisatie achter de rug. Duizenden mappen en meer dan een miljoen bestanden. Nu maar eerst even consolideren.

Mike
19 May 2009, 14:15
Dat is vrij heftig. Dan kun je inderdaad beter eerst alles op orde hebben en zorgen dat alles zo staat dat het klopt, om vervolgens misschien eens te gaan kijken naar andere mogelijke opties.

Wat mij betreft dus een done-topic?

Groet,
Mike

De Hulk
19 May 2009, 20:53
Voorlopig wel. Bedankt voor het meedenken.