Volledige versie bekijken : Draadloze netwerkadapter



De Koene
18 May 2009, 18:04
Ik ga een dezer dagen een nieuw systeem aanschaffen.
Nu heb ik in mijn huidig systeem een draadloze netwerkadapter zitten de WMP300N van linksys.
Ik wou deze dan ook gebruiken in mijn nieuw systeem maar blijkbaar zijn er geen drivers die VISTA 64bit ondersteunen.
Heb al contact met Linksys opgenomen en degene die mij te woord stond kon mij niet zeggen wanneer die er zouden komen, hij wist ook niet of die er gingen komen.
Dus raade hij mij aan om de WUSB600N te gebruiken.
Dat is natuurlijk de simpelste oplossing.
Ik zou liever een ingebouwde netwerkadapter hebben en D-link heeft er ene die aan de eisen voldoet maar ik heb geen ervaring met D-link, zijn deze goed?
En zou dit goed werken van linksys router naar D-link ontvanger of maken de merken in feite geen verschil uit?

g_man
18 May 2009, 18:08
denk wel dat je ontvanger en zender van verschillende merken kunt wisselen. Dat heeft telenet in de tijd bij mij toch gedaan.

PeterN
18 May 2009, 22:40
Normaal geeft dit geen probleem. Immers in elke laptop zit nu een ingebouwde wifi en van wat merk ook, ze maken contact met alle soorten routers. D-link is een ook een bekend merk zodat je al meer verzekerd bent van updates en support.

Enigste waar je soms even moet opletten is bij de beveiliging. Bij versleutelings paswoorden en beveiligingsalgoritme die je ingeeft wil het soms al eens niet lukken tss verschillende merken. Niet dat het niet werkt maar gewoon dat de ene fabrikant het net anders noemd dan de andere. Met de mogelijkheden nu is dat soms effe zoeken, maar daar kom je wel uit;) Voor de grotere merken is het meestal geen probleem, die gebruiken dezelfde benaming, maar met een merk x gemaakt in Taiwan, verkocht in Spanje en aangekocht via ebay België met een Hongaarse handleiding is het soms zoeken :D

Elboulle
19 May 2009, 15:34
Wel, ik moet zeggen, ik heb al een D-link of 2 versleten, heb nu de 855 staan, en het loopt als een trein. Heb dit al getest met verschillende laptops, met verschillende netwerkkaarten (wifi's) en tot nu toe heb niks problemen gehad. Veilig én gebruiksvriendelijk.
Als ze zo blijven doorgaan bij D-link, blijf ik klant.

Groetjes!!!