Volledige versie bekijken : Gedeelde mappen in XP home



Tjoolaere
18 May 2009, 18:50
Al een hele tijd geleden heb ik die mappen verwijderd omdat ik ergens gelezen had dat die overbodig waren indien geen netwerk en dit als volgt :
Kies Start >> Uitvoeren.
Typ Regedit en klik op OK.
Kies in het linkervenster van de Register-editor voor
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\
NameSpace\DelegateFolders.
Ga op de sleutel {59301a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee} staan.
Druk op Delete om de sleutel te verwijderen.
Klik op Ja om de verwijdering te bevestigen.
Sluit de Register-editor.
Maar .... Nu heb ik een tweede pc met Vista...... en zal ik die mappen nodig hebben voor een netwerk te maken ???

Zo ja, hoe krijg ik die terug ?:help:

g_man
18 May 2009, 19:18
Als het nog mogelijk is weet ik niet, mardat zal je snel weten als je de wizard netwerk maken uitvoert... :)
Ik heb het geprobeerd met XP Home en Vista Ultimate, maar het lukt me niet. Vista werkt serieus tegen. Ik heb het gedaan zoals hier beschreven staat (http://www.informit.com/articles/article.aspx?p=1165037). Moest het jou lukken mag je me altijd laten weten hoe je het gedaan hebt. :)

berger
18 May 2009, 19:20
Had de vorige oplossing niet gezien, daarom de inhoud verwijderd.

Mike
18 May 2009, 20:58
Zelf heb ik nooit problemen ervaren om een Vista PC bestanden te laten delen met een XP PC over het netwerk.

Enfin, volgens deze (http://ww3.patwick.net/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=1) website is deze actie ongedaan te maken door simpelweg de sleutel opnieuw aan te maken. Of dit ook werkt is een tweede. :wtf:

Succes.

Groet,
Mike

P.S. Misschien de volgende keer de details van registersleutels die je gaat verwijderen opschrijven of bewaren in een simpel tekstbestandje.

Tjoolaere
19 May 2009, 19:22
Ik heb de registersleutel (bovenaan vermeld) teruggezet, de wizard netwerk uitgevoerd en zie in de verkenner onder Netwerklokaties de beide pc's staan. Ik heb in mijn desktop met xp home Mijn dokumenten gekopieƫerd naar de map Mijn gedeelde bestanden en op de laptop met vista premium hetzelfde (de map noemt hier shared docs).

Mike
21 May 2009, 14:34
Dus het werkt nu Tjoolaere?

Heb je de (Mijn) Documenten map gekopieerd naar Mijn gedeelde bestanden/Shared Docs zodat je op beide PC's aan je bestanden kunt?
Het is namelijk ook mogelijk om de map (Mijn) Documenten te delen in een netwerk.
Mocht je dit willen maar niet weten hoe, laat even wat horen.

Groet,
Mike

compuchrisje
21 May 2009, 22:46
Of... maak er een handleidingkje over ;)

Mike
24 May 2009, 19:55
Of... maak er een handleidingkje over ;)
Haha juist!
Komt op het lijstje. ;)