Volledige versie bekijken : data cd kopieren op harde schijf



juleken
21 May 2009, 09:43
ik moest gisteren een cd van hp printer kopieren ,maar nietop een andere cd maar op de harde schijf omdat het voor een mini laptop was zonder dvd drive.ik heb alles geprobeert (voor muziek geen probleem )maar een iso er van maken gaat ook niet want dat moet je ook branden en dan zitten we weer bij het zelfde probleem.dus heb ik de drivers gedownload van de site zelf en alles werkt.Maar hoe en met welk program lukt dat wel .

roeba123
21 May 2009, 09:57
Je kan een iso bestand wel afspelen door het in een virtuele driver te stoppen.
Dit kan je doen door het programma deamon tools (http://www.disc-tools.com/download/daemon) (dit is een gratis versie, maar is ongeveer even goed als als je hem koopt).
Ik denk dat Alcohol120% ook zo'n virtuele drivers kan aanmaken maar daar durf ik me niet over uitspreken.

Dus in jouw geval zou je dan kunnen het iso bestand op een usb stick zetten maar eerst deamon tools installeren. En instellen dat hij één virtuele driver moet aanmaken, daarin dan het iso bestand plaatsen en huppa de cd van de hp printer zal starten op je laptop.

Hopelijk was dit wat je vroeg..

<JJ>
21 May 2009, 11:34
Ik denk dat Alcohol120% ook zo'n virtuele drivers kan aanmaken maar daar durf ik me niet over uitspreken.


Met Alcohol120% gaat het ook.

Mike
26 May 2009, 19:30
Voor Alcohol 120% moet je uiteindelijk gaan betalen.
Er bestaat echter ook een andere versie: Alcohol 52% Free Edition (http://www.free-downloads.net/programs/Alcohol_52__Free_Edition). Deze is iets beperkter dan 120% maar kan ook veel.

Groet,
Mike

carl
27 May 2009, 14:47
Met winrar kan je een iso bestand ook uitpakken. Het is wel shareware, maar je kan het blijven gratis gebruiken om een of andere reden. Tevens kan je het iso bestand ook mounten (daemon tools is gratis :)).
Lukte het trouwens niet om gewoon de bestanden te kopieren/plakken met windows verkenner ? Dat is denk ik toch wel de meeste envoudige manier.

Y-Ssin
27 May 2009, 15:43
@ juleken,
je zei dat een iso maken niets zou uitmaken, omdat je die dan moet branden, nu weet je dat je hem kan mounten op een virtueel schijfstation
Ben je onderweg soms goede isomakers tegengekomen? ik zoek er namelijk eentje, hoeft niet perse freeware te zijn

carl
27 May 2009, 16:04
@Y-Ssin, volgende vind ik goed:
-poweriso
-nero
-clonecd/dvd
-disk utility (mac osx ;))

Y-Ssin
27 May 2009, 16:06
Thnx, kga is de poweriso proberen ;)

Fakke_Berto
27 May 2009, 20:01
@Y-Ssin, volgende vind ik goed:
-poweriso
-nero
-clonecd/dvd
-disk utility (mac osx ;))
WinIso.

Y-Ssin
28 May 2009, 17:58
Is daemon tools de moeite?

Fakke_Berto
28 May 2009, 21:14
Is daemon tools de moeite?
Ik vind van wel.