Volledige versie bekijken : Schermresolutie



arthurke
21 May 2009, 12:44
Hallo :-)

Ik heb me juist een nieuw scherm aangeschaft, een 19 inch van samsung met een resolutie van 1440x900, nu wil ik graag dit hierop zetten, maar als ik de installatie cd volg en de instructies gevolgd heb kan ik maar maximaal 1320x1246 of zoiets in die aard instellen.. Ik zit ook op 1 meter afstand van het scherm dus effectief 100 cm van mijn ogen tot het scherm. Dus op de hoogste resolutie die ik kan instellen blijft het wat wazig..

Kan ik ten eerste de resolutie verhogen, ik heb nochtans mijn stuurprogramma bijgewerkt.
En ik vindt ook dat het op die hoge resolutie wat kleine lettertjes zijn..

Moet ik dan een groter scherm kopen ? En welke maat juist of kan ik het zo oplossen. (Ik heb toch zowieso nog 1 nodig.)

namaste
21 May 2009, 14:18
Door een groter scherm te kopen ga je geen grotere letters krijgen hoor.
(dit kan je aanpassen in de instellingen van windows om grotere letters te krijgen.)

En het feit dat je de maximale resolutie van u scherm niet kan kiezen/instellen ligt toch aan de verkeerde driver volgens mij.

btw: hoe groter de resolutie hoe scherper het beeld (niet vergeten)

arthurke
21 May 2009, 14:24
Weet ik :-). En op 1m afstand is 19 genoeg of niet ?

carl
22 May 2009, 10:13
Ben je er zeker van dat de correcte drivers van de grafische kaart zijn geinstalleerd ? Zo ja kijk dan eens in het nvidia/ati/intel settings tooltje naar resolutie instellen.
Wanneer je een groter scherm koopt gaat de resolutie mee omhoog gaan. Dat zorgt ervoor dat het aantal pixels per vierkante centimeter ongeveer gelijk blijft, en dat alles dus even groot blijft hoewel je meer oppervlakte hebt. Indien je grotere tekst wil kan je de resolutie verlagen (aspect ratio behouden !) of een groter scherm kopen - met lagere resolutie-. Een klein voorbeeld: op een 32 inch 1080p scherm zal tekst groter worden afgebeeld dan op een 23 inch 1080p beeldscherm.