Volledige versie bekijken : Nieuwe processor



coery
23 May 2009, 08:30
Hallo,

ik ben opzoek naar een goede processor, voor een AM2 socket.
heeft iemand wat tips?

Bvd

g_man
23 May 2009, 14:22
Processor voor welk doel?

coery
27 May 2009, 07:18
Voor games, ik zat me alleen af te vragen wat beter was daarvoor; een dual of een quad core?

hij draait nu met een quad core maar vind ik af en toe niet lekker draaien in games, het is ook niet de beste processor!

Keystroke
27 May 2009, 12:02
Ben je zeker dat het aan je processor ligt? Het is nutteloos je processor te updaten als je grafische kaart niet mee kan. Zelf heb ik nieuwe RAM gestoken en dat hielp de prestaties enorm bij sommige games... Je moet dus goed weten wat je moet updaten. ;)

Ik denk dat een hoog geklokte dual core nog steeds beter is voor games dan een quad core.

carl
27 May 2009, 14:36
Het is een lastige vraag, het hangt ook min of meer van game tot game af, maar doorgaans ga je (momenteel) beter af zijn met een goede dual core. Dat neemt wel niet weg dat er sommige games zijn die heel goed gebruik maken van quad core, om van al die programmas nog maar te zwijgen. Volgens mij is quad "the way to go" die meer toekomstgericht is ...
Ik denk zelfs niet dat er bij AM2 uberhaupt sprake is van quad core ;) Die zijn volgens mij allemaal AM3 maar van amd ken ik niet zoveel.

Keystroke
27 May 2009, 15:05
Voor een gewone AM2 vind ik er ook geen. Voor AM2+ echter bestaan ze wel. Deze (http://www2.azerty.nl/8-975-192555/amd-black-edition-processor-.html) bijvoorbeeld.

Y-Ssin
27 May 2009, 15:37
Ik denk dat een hoog geklokte dual core nog steeds beter is voor games dan een quad core.
Wat is nu een hoog geklokte dualcore om goed te kunnen gamen?
ik heb zelf een 2.26GHz, kan er goed mee gamen, maar ik ben ook niet zo'n hardcore gamer, zouden nextgenerationgames zoals GTA4 hierop goed draaien?

carl
27 May 2009, 15:41
Het hangt ook van andere zaken af zoals de bussnelheid, de processor architectuur, ... Maar de huidige cpu's (dual core dan) lopen ergens rond de 2.8 ghz of meer en sommigen vallen mits juiste koeling tot boven de 4GHZ te duwen ;)
Zoals ik al eerder zei, het zal van game tot game afhangen wat het beste is. De meeste games zijn niet zo overdreven cpu intensief.

coery
27 May 2009, 23:00
bedankt voor al jullie reacties, ik ben zelf niet echt thuis in het overclocken, zal er wel ffies informatie over zoeken!