Volledige versie bekijken : Nieuw fototoestel



roeba123
24 May 2009, 13:44
Hoi

Ik heb een oud fototoestel van 3 megapixels en 8x optische zoom, het is ondertussen al zes jaar oud. Ik gebruik het nog altijd want het is een degelijk toestel. Maar nu ben ik van plan om een nieuw fototoestel te kopen en eerlijk gezegd ken ik daar maar heel weinig van. Dus daarom dacht ik dat er hier misschien iemand mij kan helpen in mijn keuze.

Het doel van het toestel is gewoon om foto's te kunnen trekken op gelegenheden en mee te nemen op reis.
Ook had ik graag een camera met meer megapixels maar om nog een fototoestel te vinden met minder dan 3 pixels zal al moeilijk worden denk ik ;)

Ik heb zelf ook al wat opgezocht en meestal blijven de fototoestellen bij 3x optische zoom, dit had ik graag wel iets meer gehad als dit mogelijk is.

Nu weet ik natuurlijk niet in welke prijsklasse jullie voorstellen zullen vallen, maar ik veronderstel dat je voor max. 200 euro toch wel een deftig toestel kan aanschaffen?

Alvast bedankt!:)

zariash
24 May 2009, 21:13
ik heb panasonic lumix fs 25


29mm groothoeklens
LEICA DC VARIO-ELMAR lens
5x optische zoom
Venus Engine IV
Mega Optical Image Stabilizer
Intelligent Auto Technology
filmpjes in standaard VGA formaat
3 inch LCD-scherm
12,1 megapixels
heeft 199 euro gekost en ben er zeer tevreden van.
grjtjs

peenif
25 May 2009, 08:25
Uit een groeptest van de Panasonic TZ6, Panasonic TZ7, Sony H20, Canon SX200, Samsung HZ10W en Olympus Stylus 9000 op dpreview komen de Panasonic TZ6 (zonder video) en de TZ7 (met video) als beste toestellen naar voor en krijgen daar de stempel 'highly recommended'. De Panasonic TZ6 is te koop op digitalstreet.nl (prima service) voor 267 Euro (op konijnenberg.be voor 317 Euro!!!!!). Daarvoor krijgt U dan 12x optische zoom - 10.1 megapixels - Leica lens en is zeker een aanrader.

Indien U even rondkijkt zijn ook koopjes te doen want de Panasonic Lumix DZ8 bv. (12 x optische zoom - 7.2 megapixels - Leica lens) die niet meer leverbaar is maar heel goed (voorbeelden in mijn fotomapje) en ik twee jaar terug voor 390 Euro kocht op digitalstreet.nl zag ik twee weken terug nog staan in de Mega Carrefour hier in Brugge voor 240 Euro.

roeba123
30 May 2009, 09:27
Ok heel erg bedankt!
'k ben hier al een heel stuk mee geholpen!
Zoals jij zegt peenif zal ik zeker nog wat rondkijken naar koopjes.
De Panasonic TZ6 ligt nog juist iets boven mijn budget, maar 'k ben al beginnen sparen;)

De panasonic lumix fs 25 die zariash heeft ziet er allesinds ook niet slecht uit!
Het kan nog even duren tot ik mijn beslissing maak want ik heb nu niet zoveel tijd op dit moment, maar ik laat jullie zeker weten wat het geworden is!

Obsessed
30 May 2009, 11:11
Ik heb deze hier (http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=12460&pq-locale=nl_BE&_requestid=3512), en ben er zeer tevreden over.
8.1 Megapixel en 12X optische zoom.

Staat zeer voordelig geprijsd bij Vanden Borre (http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Compact-fototoestel/KODAK-Z8612/Page77.vdb?Detail=MmqaOqqaN.dbbe9nie6mM6dmNy9k).

Het grootste nadeel aan het toestel is de batterij.
Er wordt een Lithium batterij meegeleverd maar die is NIET herlaadbaar.
Dus best een batterij + lader erbij aanschaffen (heb ikzelf besteld bij Pixmania (http://www.pixmania.be/be/nl/1497114/art/kodak/k8500-c-1-klic8000-accu-o.html)).

Er kunnen ook wel 2 AA-batterijtjes in maar die zijn dan weer te snel leeg.

roeba123
13 June 2009, 16:47
In de mediamarkt worden deze maand of deze week bepaalde fototoestellen aan voordelige prijs aangeboden en ben eens gaan kijken.
En heb er een mooitje op de kop getikt denk ik:

Fujifilm J110W


10 megapixels CCDsensor
Fujinon 5x optical zoom
2.7-inch LCD monitor
Selectable sensitivity up to ISO 3200*
28mm Wide angle
640 x 480 movie capture with monaural sound

voor de mooie prijs van €129 + een SD card 2GB gratis

En tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden dus Perfect!
Tenzij er natuurlijk mensen andere ervaringen meehebben, mogen ze deze altijd melden, dan kan ik me er al op voorbereiden;)

Toch nog eens allemaal bedankt voor jullie aanbevelingen

jurgenv87
13 June 2009, 17:22
En heb er een mooitje op de kop getikt denk ik:

Fujifilm J110W

En tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden dus Perfect!


Ziet er een mooi toestel uit. Kan alvast de tips hier ook gebruiken, aangezien ik waarschijnlijk binnenkort ook een nieuwtje ga aanschaffen.


We verwachten natuurlijk ook foto's nu :D

roeba123
13 June 2009, 17:35
Haha, 'k zal zien wat ik kan doen Jurgen;)
maar nu heb ik nog geen tijd om veel foto's te trekken, na de examens zal ik hem ten volle benutten en wie weet zie je hier wel eens een fotootje getrokken met mijn nieuw toestel!:good:

peenif
14 June 2009, 17:10
Veel plezier met uw toestel roeba123 - wij houden U aan uw woord wat die foto's betreft.

Vincent
14 June 2009, 19:56
Roeba123 gefeliciteerd met het nieuwe toestel, kijken uit naar je foto's . (y)(y)

Baloeke
14 June 2009, 20:32
Gefelicitaard met je nieuw speelgoed. Eerst examen afwerken, en daarna op pad met je nieuw toestel.

roeba123
14 June 2009, 20:33
Ja zo is het helemaal Baloeke!
Ben er bijna van af van mijn examens dus kan bijna op pad;)