Volledige versie bekijken : Softwarematig hd "led"



Euroke0
25 May 2009, 09:35
Hallo iedereen,

Daar mijn laptop geen ingebouwde harde schijf activiteit aanduiding heeft, ben ik op zoek (als het al bestaat), naar een programmatje die me dit kan aanduiden? Liefst iets dat niet teveel bronnen van de pc gebruikt, maar t lijkt me wel handig dat ik dus kan zien wanneer mijn harde schijf met iets bezig is. Wie het weet mag het zeggen

Mvg Kristof

Obsessed
25 May 2009, 12:28
Harddisk Sentinel (http://www.hdsentinel.com/) doet iets dergelijks volgens mij.

Euroke0
25 May 2009, 13:08
Hey Obsessed,

Eerst en vooral dank je voor het antwoord. Ik heb echter blijkbaar de vraag niet helemaal duidelijk gesteld. Ik ben op zoek naar iets dat een hd led die bv op de voorkant van de pc kan vervangen, niet naar een tooltje dat me toont wel de doorgangssnelheden zijn van me pc etc. Het mag dus best iets heel simpels zijn, dat bv in een hoekje staat en ik op elk moment kan van aflezen of de pc wat rotzooit op de harde schijf.

Mvg

Hanrez
25 May 2009, 18:38
Ga eens zien via taakbeheer-prestaties-broncode-systemprestaties-enz..

Euroke0
25 May 2009, 20:42
Hey Hanrez,

Dit geeft enkel het cpu gebruik weer, toch bedankt voor de hulp

Mvg

Hanrez
25 May 2009, 20:50
Bij mij geeft dit CPU-Schijf-Netwerk-Geheugen.

carl
26 May 2009, 10:10
Je kan de 'diagnostische console' van windows gebruiken. Start>configuratiescherm>systeembeheer>prestaties.
Vervolgens kan je een hele boel zaken van het prestatie object "fysieke schijf" laten aflezen. Deze informatie wordt dan weergegeven als een grafiek in het hoofdvenster.
Maar ik betwijfel dat dit iets voor jou is aangezien je puur zo een "activity LED" wil.

PS: het eerste zoekresultaat in google leidde me naar diskmon, een tooltje dat door microsoft wordt verspreid (gratis) dat exact doet wat jij wil; geminimaliseerd in de tray een groene led voor lezen, en een rode voor schrijven.
link: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896646.aspx

Euroke0
26 May 2009, 10:49
Dat is het zie... Hartelijk bedankt!!!

Ps: Slaat hij die events die hij monitort op in het geheugen (en verdwijnen ze bij herstarten) of ergens op de harde schijf (en zo ja waar?)

carl
26 May 2009, 11:23
Misschien maakt het programma een logboek aan, dat weet ik niet juist. Je kan eens wat in de instellingen kijken. Je geheugen volzetten zullen ze alvast niet doen.