Volledige versie bekijken : internetverbinding is weggevallen



reddevel
28 May 2009, 14:08
gisterenavond rond 23.00 uur was ik aan het surfen en plots geen internetverbinding meer, eerst dacht ik dat de server van Dommel plat lag want had de router (Linksys WGA54G2) al gereset maar mocht niet baten. Vanmorgen opnieuw geprobeerd nog niets toen maar naar Dommel gebeld en daar was niets mis, dus ik andere pc aangesloten en hiermee kan ik wel internetten. Het LAN-icoontje onder in de taakbalk geeft aan dat ik beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heb Wie kan mij verder helpen om mijn pc terug online te krijgen???

PeterN
28 May 2009, 16:43
Even wat info vragen;)

dus ik andere pc aangesloten en hiermee kan ik wel internetten
Is deze 'andere pc' hetzelfde aangesloten als diegene die niet wil werken? Ik bedoel ook draadloos of ook met zelfde kabel aan dezelfde routerpoort? Dan kunnen we al een heel deel uitsluiten.
- Indien draadloos: heb je al nagekeken als de beveiliging niet per ongeluk verkeerd is? Kan je scannen naar beschikbare netwerken en staat daar je draadloosnetwerk?
- Indien je mac-adres beveiliging op hebt staan, deze setting nog juist in de router?
- Indien met kabel, zelfde kabel en ook zelfde routerpoort gebruiken.

Kijk eens bij hardware lijst op je pc als daar niks abnormaal is bij uw drivers?
Over welk besturingssysteem spreken we?

reddevel
28 May 2009, 18:10
andere pc is op dezelfde poort aangesloten met dezelfde kabel dus niet draadloos. In de hardware was niets verkeerd te zien en op de pc staan drie besturingssystemen namelijk Ubuntu 9.04, Vista Ultimate en Windows Xp Home en probleem is op alle drie de systemen.

Kokki
28 May 2009, 18:44
krijg je antwoord als je pingt naar 127.0.0.1?

PeterN
28 May 2009, 20:27
Doen gelijk kokki zegt, zo test je al intern.
Naar gelang uw uitleg vermoed ik sterker dat uw hardware (kaart zelf) omzeep is. Als de kaart vroeger op de drie systemen goed heeft gewerkt (drie verschillende softwares), en de 'andere pc' wel met dezelfde kabel en routerpoort werkt (rest van het hardware pad is gelijk) moet het bijna aan de kaart zelf liggen.
Je zou ze eens kunnen uittrekken en terug insteken, mss is er ergens een slecht contact. Mocht het een netwerk geïntegreerd op je moederbord zijn. Dan kan je de bios eens nakijken als het daar niet gedisabled is ... maar dan zou ze niet als juist geconfigureerd in je hardwarelijst staan.
Mss een slag gehad met het resentelijk onweer?

reddevel
29 May 2009, 10:58
ping was oké en heeft tijdens het onweder niet ingestoken geweest dus kan kon het probleem ook niet zijn. Jawel ik zeg kon want is weer verholpen en vraag me niet wat het was want is een raar geval, had gisteren nog enkele scans gedaan met mal-, spayware programma's allemaal geen resultaat daarna nog antivirus laten scannen en ook niets gevonden hierbij heb ik alles een beetje laten rusten en pc uitgezet. Gisterenavond laat terug opgestart en internet was weer oké, heb toch maar gewacht tot vanmorgen alvorens blij te zijn om zekers te weten dat het nog altijd werkte en ja hoor is nog steeds inorde dus weet echt niet wat er hier verkeerd was maar hoop in ieder geval dat het zo blijft. Alvast bedankt voor de reacties

PeterN
29 May 2009, 21:35
Het voordeel is dat je nu weet dat de kaart zelf waarschijnlijk niet de oorzaak gaat zijn indien je het nog eens aan de hand hebt. Het kan zijn dat het connectortje slecht contact geeft of niet vergenoeg is ingeschoven geweest. Met het wisselen naar de andere pc is dat herstoken. Wat je allesinds kan controleren als je het nog zou voorkrijgen zijn de activiteit ledjes op de router voor die poort en op de lanstekker van je pc. Dan kan je zien als er al activiteit is.
Maar hopelijk is het opgelost voor jou ;)

reddevel
30 May 2009, 08:55
werkt tot op heden nog altijd dus hoop ik dat het is opgelost, alvast bedankt voor de reacties en tips.