Volledige versie bekijken : tabbladen in firefox



worf
1 June 2009, 13:54
Hallo

Ik werk sinds kort met firefox en het is mij al gelukt om met tabladen te werken zoals ik gewend was in IE8.
maar telkens als ik firefox heb afgesloten en terug open opent hij waar ik laatst gestopt ben maar dat wil ik niet.
Ik heb b.v. hln als tablad en zou willen dat hij gewoon opent bij home of het begin van de website zodat ik telkens het nieuwste nieuws lees.

Hopelijk begrijpt er mij iemand want kan het moeilijk uitleggen

berger
1 June 2009, 14:28
Heb je al eens gekeken bij Extra - Opties - Algemeen en daar aanduiden dat je de startpagina wil openen als Firefox opstart. En natuurlijk ook een startpagina invullen.

worf
1 June 2009, 15:03
Wat ik eigenlijk wil is dat hij bij openen van firefox de tabbladen vernieuwd want dit doet hij niet

roeba123
1 June 2009, 15:38
Extra -> Opties -> Tabbladen -> "Mij waarschuwen bij sluiten van meerdere tabbladen" aanvinken

dan open je gewoon even 2 tabbladen in firefox en sluit je firefox. Dan zal hij vragen
"U staat op het punt om 2 tabbladen te sluiten. Weet u zeker dat u wilt doorgaan?"
-> Vink aan "dit venster niet meer weergeven" ofzo iets ;)
en dan "Afsluiten"

en normaal de volgende keer als je het opent zal hij weer starten bij je gewone startpagina

worf
1 June 2009, 15:45
nee dit is het ook niet, hij opent de sessie waar ik ze verlaten heb. het zal rap weer IE8 worden

Sinkfun
1 June 2009, 17:51
Wat worf bedoelt is het volgende:

Alles werkt goed, maar als je uw Firefox hebt afgesloten op 01-01-2009 en je start hem terug op in 2010 dan krijg je al de pagina's die je in 2009 hebt geopend,.; met het 'nieuws' van in 2009,.. Hij wil dat het nieuwste nieuws (van 2010) word afgebeeld,.. dus als de tabbladen worden geopend dat hij de nieuwste versie van de website te zien krijgt.

een oplossing weet ik echter ook niet.

worf
1 June 2009, 17:54
bedankt kon het zelf niet beter zeggen

compuchrisje
1 June 2009, 21:53
Ik vermoed dat je een deelpagina van een website als standaard hebt gezet. Vandaar dat die ook steeds op die pagina opent. Je kan het aanpassen door dat naar de homepage van die krant (of andere site) te veranderen. Even screenshotje geven van hier:

http://img20.imageshack.us/img20/4497/ffopties.jpg

Dit vind je terug onder het menu Extra - Opties - tab Algemeen. Ga ook even verder kijken in de tab Privacy, mogelijk staat ook je geschiedenis tamelijk hoog (20 = standaard), verlaag deze naar 1, 2 of 3, behalve als je graag wil weten waar je 10 dagen geleden nog zat te surfen natuurlijk ;)

Perigo17
10 June 2009, 13:39
Voor zover IE8 nog niet opnieuw geïnstalleerd is. Kontroleer eens het volgende in Firefox.
Extra/Opties/ tabblad 'Algemeen'
Kijk daar eens wat er naast 'Als Firefox start' staat. Vermoedelijk is dat 'Mijn vensters en tabbladen van vorige keer tonen'. Verander dat eens in 'Mijn Startpagina tonen'. U kan trouwens meerdere startpagina's ingeven in het kadertje 'Startpagina'.
Als u 'Mijn vensters en tabbladen van vorige keer tonen' kiest, zal Firefox mogelijk letterlijk doen wat u vraagt: De vorige pagina's tonen met het oude nieuws.
Dus gewoon 'Mijn startpagina tonen' en eventueel meerdere startpagina's ingeven bij 'Startpagina'.
Dat zou de oplossing kunnen zijn voor uw probleem.................
Om meerdere startpagina's (tabs) te openen bij starten van Firefox open je best alle pagina's die je wil openen bij opstart Firefox en klik dan via Extra/Opties/Algemeen op de knop 'Huidige startpagina's gebruiken'.

worf
10 June 2009, 15:12
Bedankt voor jullie reacties, maar heb vorige week een grote fout gehad in windows waardoor ik genoodzaakt was om volledig opnieuw te beginnen. Verse windows enzo
ben nu terug bezig met IE8. Hopelijk heeft iemand anders hier wat aan want nu moet ik weer een ander probleem oplossen: zie games forum