Volledige versie bekijken : Partition magic zorgt voor problemen!



roeba123
4 June 2009, 15:32
Dag
Ik zit met een probleem, daarjuist had ik een topic gelezen hoe ik mijn harde schijf in meerde Partitions kon opdelen. Dit aan de hand van Partition magic (voor vista).
Dit programma heb ik dan ook geïnstalleerd en ik wou eens kijken hoe het werkte. Dit heb ik gedaan:
De wizard opgestart om een nieuwe partitie aan te maken en dan de stappen gevolgd maar dan deze wizard gecanceled. Dit was allemaal ok.
Totdat ik na het afsluiten van mijn pc een uurtje later hem terug opstarte.

Ik krijg nu enkel nog een scherm van "Boot Manager"
Waarin staat:
Win Vista "Mijn Harde schijf"
->Om te booten "Enter" drukken.

Dat heb ik dus al meerdere malen geprobeerd om enter te drukken maar er gebeurd niets. Dus ik zit blok. Ik kan hem niet meer opstarten.

Weet iemand raad? 'k heb mijn laptop echt nodig:damn:
Alvast bedankt!

georgke
4 June 2009, 15:48
Hoever zat je al in de wizzard bij het annuleren van de handeling?

Die bootmanager? Kreeg je die vroeger ook? Of is er die sinds het installeren van Partition Magic?

J.W.
4 June 2009, 15:55
Probeer eens op te starten met een "boot-cd" en van daaruit een systeemherstel te doen.

g_man
4 June 2009, 16:39
Dag
Ik zit met een probleem, daarjuist had ik een topic gelezen hoe ik mijn harde schijf in meerde Partitions kon opdelen. Dit aan de hand van Partition magic (voor vista).Dit programma heb ik dan ook geïnstalleerd en ik wou eens kijken hoe het werkte. Dit heb ik gedaan:
De wizard opgestart om een nieuwe partitie aan te maken en dan de stappen gevolgd maar dan deze wizard gecanceled. Dit was allemaal ok.
Totdat ik na het afsluiten van mijn pc een uurtje later hem terug opstarte.

Ik krijg nu enkel nog een scherm van "Boot Manager"
Waarin staat:
Win Vista "Mijn Harde schijf"
->Om te booten "Enter" drukken.

Dat heb ik dus al meerdere malen geprobeerd om enter te drukken maar er gebeurd niets. Dus ik zit blok. Ik kan hem niet meer opstarten.

Weet iemand raad? 'k heb mijn laptop echt nodig:damn:
Alvast bedankt!

Ik weet niet wat jij waar gelezen hebt, maar Partition Magic werkt niet voor Vista!

roeba123
4 June 2009, 16:48
Nee ik heb nog nooit eerder boot manager gekregen.
Ik heb hier op kot geen boot-cd voor handen, ook al weet ik dat ik er één zou moeten hebben liggen :s

Ik zat bij de wizard: tot het eindpunt, waar hij vroeg of ik de partitie wou aanmaken of niet.

G_man, ik weet dat patition magic niet werkt voor vista, ik heb dan ook die compatibel met vista gebruikt.. maar de juiste naam weet ik niet meer. (maar ik geloof dat jij het was die in die topic de juiste naam gegeven had)

roeba123
5 June 2009, 12:37
Ok het is me uiteindelijk zelf gelukt!

Na wat zoeken op het net, heb ik ontdekt dat ik zeker niet de enige ben die dit voorgehad heeft na het installeren van Paragon partition magic.
'k zal maar even vertellen wat ik dus heb moeten doen om weer aan mijn gegevens te kunnen.
Ultimate boot cd en andere boot cd's hebben geen zin.

Je hebt de Vista recovery cd nodig.
Als je die niet hebt, zoals bij mij het geval was kan je die hier (http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/) vinden. Brandt het iso-bestandje dan op een cd en steek hem in je drive.
waarna het een koud kunstje is om je computer terug naar een vorig herstelpunt te herstellen, voor je Paragon partition magic installeerde.

Toch bedankt voor alle tips!

Mike
5 June 2009, 15:57
Mocht je je HDD toch nog willen partitioneren dan kun je GParted (http://gparted.sourceforge.net/) gebruiken.
Even branden en dan booten ermee.

Partitioneren vind ik zelf een hele vooruitgang.
Voor wat inspiratie, zo ziet mijn HDD er momenteel uit:


C: (Lokaal station) - Hier staat het systeem en alle programma's op, eigenlijk wilde ik een aparte partitie voor games, maar ik had er al zoveel geïnstalleerd dat deze ook op C: zijn blijven staan.
X: (Bestanden) - Hier staan al mijn bestanden, voornamelijk voor school, op.
Y: (Downloads) - Al mijn downloads.
Z: (Backup) - Al mijn backups. Bewust de laatste letter van het alfabet gekozen, met de link naar laatste redmiddel.

Groet,
Mike

roeba123
5 June 2009, 16:09
BioHazard, 'k zal het zeker eens uitproberen!
Ik moet eerlijk zeggen, zoals jij het hebt ingedeeld lijkt het me ook wel wat.
Enige probleem is natuurlijk dat als je een Back-up partitie aanmaakt (bij jou Z: ) en je pc doet het niet meer, wat ben je dan nog met die partitie als je toch niet in je hardeschijfdata kan geraken?

'k heb zelf ook een recoverypartitie, zat standaard op mijn nieuwe laptop en ik was het fout liep.
Dus best een back-up van de back-up partitie maken waarschijnlijk?;)

Mike
7 June 2009, 16:32
Enige probleem is natuurlijk dat als je een Back-up partitie aanmaakt (bij jou Z: ) en je pc doet het niet meer, wat ben je dan nog met die partitie als je toch niet in je hardeschijfdata kan geraken?
Aangezien ik hier enkele boot-CD's van Ubuntu, Kubuntu e.d. heb liggen, moet dat geen probleem vormen. :D
Mijn back-up programma (SyncBack Freeware) comprimeert niet en maakt ook geen images, wat dus betekend dat ik eigenlijk mijn bestanden dubbel heb. Voordeel hiervan is dat ik geen Windows kernel nodig heb om aan mijn back-ups te komen.

'k heb zelf ook een recoverypartitie, zat standaard op mijn nieuwe laptop en ik was het fout liep.
Dus best een back-up van de back-up partitie maken waarschijnlijk?;)
Dat sowieso! Eens in de zoveel tijd back-uppen op DVD-R(W).
De aparte Back-up partitie is eigenlijk voor wanneer Windows het laat afweten. Wanneer je alleen back-upt voor hardware falen, heb je niks aan een back-up partitie.

Groet,
Mike