Volledige versie bekijken : Paragon Partition Manager 9.0



reddevel
7 June 2009, 11:04
Wil mijn schijf indelen met Paragon Partition Manager 9.0 maar ben niet bekent met dit progje daar ik eigenlijk PartitionMagic gebruik maar deze wertkt niet op Vista (64-bit) en dan heb ik het over versie 8. Nu is de vraag kan iemand mij vertellen of ik bij punt 1 nog iets moet aanvinken en bij punt twee heb ik de keuze uit; none, normal en extreme. Zal ik er nog bij vermelden dat hier mijn besturingssysteem op staat geinstalleerd namelijk Vista Home Premium en op de dan vrij gekomen ruimte komt eventueel XP 32-bit voor het geval ik problemen moet hebben met sommige progjes die ik nodig heb. Zie afbeelding;

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/07/1244358332-40.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1646274.html)

dus voor alle duidelijkheid moet bij 1nog iets aanvinken en bij 2 kiezen tussen; none, normaal of extreme

reddevel
7 June 2009, 16:00
progje krijgt de partitie niet verkleint breekt de handeling na enkele seconden af met de mededeling dat de opdracht niet is uitgevoerd.???

PeterN
7 June 2009, 16:12
Ik ken het programma niet...ik doe zulke zaken altijd anders, wat meer werk mss, maar ondertussen wel wat veiliger door een backup te maken.
Namelijk met Acronis true Image. Ik maak eerst een image van mijn huidige partitie op een externe schijf en controleer deze dat er geen fouten inzitten. Daarna zet ik deze image terug. Bij het terug zetten kan je uw partities her indelen kwa grootte. Het is wat uitgebreider en duurd wel wat langer, zeker als je zoals jij al een image moet maken van 235GB, maar ik heb ondertss ook een image op mijn externe mocht er iets verkeerd lopen en gewoon als backup;)

Mike
7 June 2009, 16:36
Zoals ik in een erg recentelijke post in een ander topic, raad ik je GParted (http://gparted.sourceforge.net/) heel erg aan.
Even .iso file downloaden, branden en booten ermee.
Stappen doorlopen (waren erg makkelijk voor mij) en wachten tot GParted klaar is. En dan is Kees ook klaar. ;)

Groet,
Mike

reddevel
7 June 2009, 18:06
Zoals ik in een erg recentelijke post in een ander topic, raad ik je GParted (http://gparted.sourceforge.net/) heel erg aan.
Even .iso file downloaden, branden en booten ermee.
Stappen doorlopen (waren erg makkelijk voor mij) en wachten tot GParted klaar is. En dan is Kees ook klaar. ;)

Groet,
Mike

werkt Gparted ook met Vista Home Premium 64-bit???

Mike
7 June 2009, 19:01
werkt Gparted ook met Vista Home Premium 64-bit???
GParted werkt helemaal goed op mijn Windows Vista Business 64-bit, dus zie ik geen reden dat hij bij jou niet zou werken. ;)

Groet,
Mike

P.S. Ik ben momenteel bezig een Tutorial te maken voor GParted, het ligt eraan hoe snel je wil gaan partitioneren, want je zou er misschien iets aan kunnen hebben.

g_man
7 June 2009, 20:04
Hetgeen je op de foto van plan te doen kan ook niet lukken. Uw volumes kloppen niet.
Wat wil je eigenlijk doen?

reddevel
8 June 2009, 22:43
GParted werkt helemaal goed op mijn Windows Vista Business 64-bit, dus zie ik geen reden dat hij bij jou niet zou werken. ;)

Groet,
Mike

P.S. Ik ben momenteel bezig een Tutorial te maken voor GParted, het ligt eraan hoe snel je wil gaan partitioneren, want je zou er misschien iets aan kunnen hebben.

zou er zo snel mogelijk aan willen beginnen zodat ik pc verder kan installeren want de rest van de progjes installeer ik liever na het partitioneren zodat ik minder kans heb dat er daarna programma's niet meer gaan werken.

reddevel
8 June 2009, 22:51
Hetgeen je op de foto van plan te doen kan ook niet lukken. Uw volumes kloppen niet.
Wat wil je eigenlijk doen?

Het is een schijf van 1 TB verdeeld in 2x 500 GB en ik wil de partitie waar het besturingssyteem op staat verkleinen naar een 235 GB en zo bekom ik een230 GB vrije ruimte waarop ik eventueel XP kan installeren moest ik teveel problemen hebben met de 64-bit versie van Vista voor de programma's die ik gebruik. Op de afbeelding zie je een aanvraag, ik vraag daarom 500 GB te verkleinen naar 235 GB en de vrije ruimte zou dan 233 GB zijn en de verdeling die je bovenaan in de afbeelding ziet is resultaat volgens het programma dat je dan zou verkrijgen na uitvoering.

chif
12 June 2009, 13:10
Mag ik even een domme vraag stellen hetgeen wat je vraagt kan dat ook niet door:
rechtermuisklik op computer> beheren> opslag> schijfbeheer> rechtermuisklik op C schijf> volume verkleinen.
Met de ruimte die zo vrij komt schijfletter toevoegen en daarop xp zetten?
Oeps, ben precies wat laat met mijn reactie.

PeterN
12 June 2009, 13:14
Dat gaat, maar beperkt. De partitie zo vergroten/verkleinen is maar in een kleine marge te doen ;)

chif
12 June 2009, 13:18
Dat gaat, maar beperkt. De partitie zo vergroten/verkleinen is maar in een kleine marge te doen ;)
Ow, weet ik weeral iets meer. Thanks. Ik dacht dat windows min. ong. een 20G vraagt met een harde schijf van 1T mag dat toch geen probleem zijn?

reddevel
12 June 2009, 15:26
Mag ik even een domme vraag stellen hetgeen wat je vraagt kan dat ook niet door:
rechtermuisklik op computer> beheren> opslag> schijfbeheer> rechtermuisklik op C schijf> volume verkleinen.
Met de ruimte die zo vrij komt schijfletter toevoegen en daarop xp zetten?
Oeps, ben precies wat laat met mijn reactie.

dat zou inderdaad zo ook kunnen maar hier heb je minder mogelijkheden dan met een goed partitionerings progje.

sorry had het antwoord van PeterN niet gezien (http://www.minatica.be/member.php?u=12)

Y-Ssin
12 June 2009, 15:48
Ik heb er ook aleens aan gedacht om zo'n progje te gebruiken, maar ik heb aleens een andere topic gelezen waarin die persoon na het gebruiken van zo'n progje z'n pc helemaal nietmeer kon opstarten, zijn er dan zoveel risico's aan verbonden?

g_man
12 June 2009, 16:38
Neen, ik gebruik Partition Magic al jaren en nu sinds Vista paragon partition Manager... heb al alle mogelijke dingen ermee uitgevoerd, maar nog nooit een probleem tegengekomen. Ik vraag mij soms af wat de mensen met die software uitspoken. :)
Je moet gewoon nadenken vooraleer je op 'apply' drukt. Klopt alles wat ik vraag? eerst denken --> dan doen. ;)

Y-Ssin
12 June 2009, 18:59
Idd, soms kom je wel rare problemen tegen, en begin je je af te vragen hoe ze zover geraken.
Die raad valt trouwens ook zeker op te volgen;)