Volledige versie bekijken : S-video --> composiet (3) --> scart



geerolfski
7 June 2009, 11:17
Hallo,

ik zou graag mijn tv aansluiten op de grafische kaart van mijn pc, de grafische kaart is een ATI Radeon HD4850 en heeft 2 x DVI en 1 X S-video. De Tv heeft enkel Scart en Coax, Ik heb bij mijn grafische kaart 2 converters gekregen (S-video to 1 X composiet (geel) en S-video to 3 x composiet (rood, blauw en groen)) Ik had er al aan gedacht de 2de converter op de S-video aan te sluiten en dan met een Composiet (3) naar scart. Wat denken jullie dat het beste is? En krijg ik dan het geluid op mijn tv ook?

mvg,
geerolfski

georgke
7 June 2009, 11:48
Je kan een converter, composite (geel) samen met geluid (wit-rood) naar scart gebruiken.

Component (rood-blauw-groen) met geluid (wit-rood) naar scart bestaat ook.

Voor het geluid heb je dan nog een extra kabeltje nodig. Met aan de ene kant een 3,5mm plug (zoals een koptelefoon) en aan de andere kant twee kabels (wit en rood).

geerolfski
7 June 2009, 12:06
De S-video to composiet met 3 uitgangen, kan daar dan géén geluid door lopen? Of heb ik daarbij nog steeds de aparte kabel voor geluid nodig? Anders kan ik evengoed een S-video naar gele tulp met een aparte kabel voor geluid nemen hé, als het volgens jouw hetzelfde uitkomt?

carl
7 June 2009, 12:13
Geluid komt normaal niet uit je grafische kaart (bij HDMI wel, en miss in sommige gevallen ook wel over andere uitgangen). Een composiet-scart blokje (zoals er bij vele spelconsoles zit) is verreweg de beste manier. Je kan dan zoals aangehaald nog een extra geluidskabeltje kopen dat je 3,5mm jack opsplitst naar 2 cinch stekkers (wit en rood) en die dan in dat scart blokje duwen.

greg
7 June 2009, 13:34
rood blauw groen,als ik me niet vergis is dat een soort hdmi kabel,heb je hd ready of full hd op je tv?dan is dat geen probleem.
anders zoals carl het zegt ;)

georgke
7 June 2009, 14:51
RGB is al héél oud. Maar het wordt inderdaad ook nog steeds gebruikt om HD-beelden te transporteren op een analoge wijze. HDMI is volledig digitaal.

En inderdaad: De composite (gele fiche) zal de eenvoudigste manier zijn om aan te sluiten op een gewone (lees geen LCD of plasma) tv.

geerolfski
7 June 2009, 18:29
Ik heb nog zo'n scart-blokje liggen van bij de PS2 indertijd, als ik gewoon zo'n gele tulp kabel koop en dan nog een wit-rood kabel dan kan ik perfect aansluiten dus? Bedankt voor jullie hulp!

greg
7 June 2009, 18:32
dat zou perfect moeten werken :)

geerolfski
7 June 2009, 19:50
nog 1 iets, als ik de tv dan aansluit op de S-video poort van mijn grafische kaart, zal deze dan automatisch de tv als scherm aanzien of moet er nog iets speciaals ingesteld worden? En kan de tv dan in Dual-screen gezet worden?

g_man
7 June 2009, 19:59
1) Je moet je bureaublad uitbreiden, dan via CCC (Catalyst Control Center) je TV laten dedecteren. Zorg ervoor dat je de juiste instellingen (PAL) kiest.
2) Je kan een s-video - scart kopen, ik heb zo nog ene liggen. Dat werkt perfect. ik heb ook nog een component - scart liggen moest je interesse hebben. Geluid gaat idd niet via die kabel, dat moet apart. :)

geerolfski
8 June 2009, 18:32
zal die S-video - scart kabel dan op iedere tv werken, indien ja, welke lengte is de kabel die je hebt?

g_man
8 June 2009, 19:08
Die werkt toch op mijn 2 TV's maar die doe ik niet weg. De component - scart wél en die is 2,5 meter. :)

geerolfski
8 June 2009, 19:30
en ken je dan een winkel waar ik die kan gaan kopen (liefst zonder verzending, afhalen dus).
En eventueel die component, werkt dat op alle tv's? want ik heb nog een crt tv (loewe ct1170)


edit - ik heb net op een forum gelezen dat component niet gaat werken, ik zal dus gewoon moeten kijken voor composite - scart

g_man
8 June 2009, 19:36
Die vindt je in elke degelijke multimedia winkel hoor. :)