Volledige versie bekijken : [Word 2007] Rand zien in randloze tabellen



Mike
8 June 2009, 20:29
Hoi allemaal,

Ik was laatst aan het werk in Word 2007 en toen viel het me ineens op dat wanneer je een tabel aanmaakt en dan via rechtsklik, Randen en arcering de tabelrand op "Geen" zet, er helemaal geen rand meer zichtbaar is.

Nu zou je zeggen: Dat is toch de bedoeling?
Maar wat ik bedoel is dit:
In Word 2003 zie je in het normale venster van Word (waar je het document bewerkt) wel nog een lichtgrijze rand van een tabel waar je net de rand van verwijderd hebt. Deze rand zie je natuurlijk niet in het Afdrukvoorbeeld en op een afdruk van het document.

Dit is niet zo in Word 2007, waar dus deze lichtgrijze rand niet aanwezig is.

Op zich is dit niet zo een probleem, en valt er goed te werken zonder deze 'rand in bewerkingsweergave', maar als er een oplossing zou zijn om deze rand wel te kunnen zien in Word 2007 hoor ik dat graag! :bow:

Groet,
Mike

P.S. Mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel, kan ik op aanvraag best zorgen voor wat screenies. :p

compuchrisje
8 June 2009, 21:54
Dit is iets dat ik zelf nog moet bekijken, hang nog teveel vast aan 2003. Maar daar en in vorige versies had je de pi-knop. Als die ingedrukt staat, kan je zien waar je enters of spaties zet, dus waarschijnlijk ook tabelranden. Probeer es even?

roeba123
8 June 2009, 22:29
Chrisje, dan zie je alleen een paar rare symbolen verschijnen die je aangeven waar je tabel stopt en waar er verschillende cellen zonder rand zitten. Ik denk niet dat het dat is wat BioHazard wil.

Ik denk wel dat ik misschien de oplossing heb. 'k weet niet zeker of dit volledig aan je vereisten voldoet, maar het komt dicht in de buurt denk ik.
Ga naar office-knop -> opties voor word -> tabblad : "geavanceerd" -> titel " Documentinhoud weergeven" -> vink daar aan "tekstafbakening weergeven"

Dan komen er overal grijze stippellijnen tevoorschijn waar je geen rand hebt ingesteld in je tabel.

Hopelijk was het dit wat je zocht.

Mike
9 June 2009, 18:56
Helaas, dit is de tekstafbakening van het hele document. Iets wat trouwens standaard is in OpenOffice.org en ik daar dan ook direct heb uitgezet.
Ik zoek alleen de afbakening van randloze tabellen. ;)

Edit: Functie gevonden. Wanneer men een tabel aanmaakt verschijnen in het lint 2 extra tabbladen, namelijk "Ontwerpen" en "Indeling".
In het tabblad Indeling moet de tweede knop van links, "Rasterlijnen weergeven", ingeschakeld worden.
Nu het document sluiten via de Office-knop en dan Word afsluiten (dit om de instellingen te bewaren) en de volgende keer dat een tabel wordt gemaakt en de randen worden verwijderd, blijven de rasterlijnen zichtbaar (zie onder).

http://www.minatica.be/attachment.php?attachmentid=2957&stc=1&d=1244567276

Classificering: Opgelost! :lol:

Groet,
Mike