Volledige versie bekijken : IE8 en Firefox



Perigo17
9 June 2009, 19:59
Er zijn hier ongetwijfeld nog goei zielen die hun belastingbrief online invullen. Ik werk met XPPro SP3 met IE8 en Firefox3. Alle updates van Windows zijn geïnstalleerd. Ook Acrobatreader8.0 is geïnstalleerd.
Nadat je je plicht hebt vervuld (brief ingevuld en doorgestuurd) kan je je belastingsbrief nog een visualiseren. Als ik dat doe met IE (zowel de vroegere IE6 als IE7, als nu de IE8) opent er zich wel een nieuw schermpje maar dat blijft leeg. Ik krijg geen foutmelding. Wanneer ik dezelfde brief visualiseer in Firefox3 heb ik geen probleem.
Zijn er nog belastingbetalers die hetzelfde voor hebben?
Zou het kunnen dat de beveiliging in IE8 te hoog staat? Zo ja, waar moet ik op letten?

Dank bij voorbaat.

compuchrisje
9 June 2009, 21:58
Het visualiseren gebeurt toch per sectie dacht ik? Ik heb het sneller opgelost (niet met IE8 weliswaar), gewoon als pdf opgeslagen, evenals de berekening.

Baloeke
9 June 2009, 22:02
Heb mijn plicht nog niet gedaan om de belastingen te laten weten wat ik verdiend heb. Ik vul ook al jaren mijn belastingsbrief via TAX-ON-WEB in. De aangifte van de voorbije jaren (2003 tot 2008), kan ik zonder problemen open. Werk met Vista en IE8.

Dit zijn PDF bestanden

Perigo17
9 June 2009, 23:51
@ Compuchrisje. Dat is inderdaad een mogelijkheid. Je kan het pdf bestand opslaan. Maar ik (en waarschijnlijk vele anderen) vullen onze brieven al meerdere jaren in en je krijgt zelfs de mogelijkheid om alle vorige aangiftejaren te visualiseren (mocht je door een crash of een ongelukje een eerder document verloren hebben). Daarom vraag ik me af waarom ik deze vorige aangiftes niet kan openen (wat trouwens wel de bedoeling is).
@Baloeke. Het enige verschil is dus dat ik nog met XPPro werk en u met Vista. Waarschijnlijk heeft het dus iets te maken met mijn instellingen in IE8, vooral ook omdat ik met Firefox geen problemen heb. Ik heb dus geen accuut probleem want ik kan de vorige documenten wel visualiseren als het moet (met Firefox). Maar ik ben vooral op zoek naar de oorzaak waarom het me niet lukt met IE8.

Baloeke
9 June 2009, 23:56
Als ik mijn aangifte heb ingevuld zal ik proberen te denken aan dit topic. Misschien kan ik je dan iets meer antwoorden. Denk toch niet dat het ligt omdat ik met Vista werk en jij met XP

Baloeke
18 June 2009, 21:36
Heb er aan gedacht ;). Vandaag mijn burgerplichten vervuld en mijn aangifte gedaan. Nadat ik deze middag mijn plicht gedaan heb, kan ik nu op het ogenblik mijn aangfite terug bekijken.

Perigo17
20 June 2009, 16:23
Dan vermoed ik dat ik op zoek zal moeten gaan naar de oorzaak waarom ik die pdf niet meer kan downloaden (en bekijken). Waarschijnlijk staat mijn beveiliging in ie8 hier of daar te hoog. Indien iemand een idee heeft in welke richting ik kan beginnen zoeken??????

Baloeke
20 June 2009, 22:23
Zowel in (extra - internetopties) het tabblad beveiliging en privacy staan mijn instellingen op normaal

FruitShake
30 June 2009, 20:22
Probeer dat eens dat vakje naast je adresbalk met knopinfo "compatibiliteitsmodus" ;)

Perigo17
10 February 2010, 17:51
Ik heb hier ooit eens een berichtje gepost ivm met problemen die ik had om bepaalde pdf bestanden (ingevulde belastingbrief) te downloaden met IE8. Met Firefox daarentegen had ik geen enkel probleem.
Ik dacht toen al dat het iets te maken had met de beveiliging in IE8 die ergens te streng was. Na laaaaaang zoeken, heb ik eindelijk de oplossing kunnen vinden (voor mijn probleem in elk geval).
In IE8 - Extra - Internetopties - Geavanceerd.
Daar was bij mij, ergens onderaan in de rubriek: 'Beveiliging', het item 'Versleutelde pagina's niet op schijf opslaan' aangevinkt. Ik heb die uitgezet en Bingo, daar verscheen mijnen brief.
Dit ter info voor degenen die misschien met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.

Baloeke
10 February 2010, 22:19
@ Pergio17. Ik heb je nieuwe post (van vandaag) in het oude bijgeplaatst. Dit om het wat samen te houden.

In ieder geval ook bedankt voor deze aanvulling. Kan voor onze leden misschien van pas komen.

Moest je nog zo eens een dergelijk geval hebben dat je oude post gesloten is en je vind de schitterende oplossing, mag je altijd de verantwoordelijke moderator PMen.
De post word dan terug geopend.