Volledige versie bekijken : HD op router



Jefke
9 June 2009, 20:33
Hallo iedereen, ik heb vandaag een Wireless Router gekocht, een Belkin N+. Hij werkt perfect maar ik kan hier op de router ook een externe HD op aansluiten en nu komt het probleem. Waar moet ik in godsnaam die hd vinden op mijn laptop??? :shocked::shocked::shocked:
Kan iemand mij helpen????

THX

PeterN
9 June 2009, 21:10
Kan je het juiste type router even geven;) Dan kan ik de handleiding eens opzoeken.
Waarschijnlijk ga je eerst wat instellingen in de router moeten gaan doen. Dan zal ze gewoon bij je 'netwerk' te zien zijn. je hebt dan een klein thuisnetwerkje.

Jefke
9 June 2009, 21:17
Kan je het juiste type router even geven;) Dan kan ik de handleiding eens opzoeken.
Waarschijnlijk ga je eerst wat instellingen in de router moeten gaan doen. Dan zal ze gewoon bij je 'netwerk' te zien zijn. je hebt dan een klein thuisnetwerkje.
Het gaat om een Belkin N+ Wireless Router, model; F5D8235-4
Heb zelf ookal in de online-handleiding gezocht maar mss heb ik erover gekeken en hebt u meer succes. Ik blijf in alle geval ook verder zoeken. Heb al gevonden dat ik moet gaan formatteren en verschillende partities moet gaan maken maar ik vind dit persoonlijk nogal omslachtig...
Alvast bedankt PeterN

PeterN
9 June 2009, 21:23
Is dit dan een nieuwe externe hd ? Of had je die al met data op.
Normaal zou het toch moeten lukken veronderstel ik, zelfs met bestaande hd met data op zonder te formateren. Maar ik zoek even ;)

Jefke
9 June 2009, 21:38
HD is een Iomega met 250gben er staat al data op. De router vind en herkent ze ook maar ik vind ze nergens op de pc als hd...

PeterN
9 June 2009, 21:45
Ziet er (y) uit hoe ze dat bij belkin hebben aangepakt om eigenlijk een Nas functie toe te voegen.

De usb kan zowel een hd als een geheugenstick bevatten. Er kunnen tot 4 apparaten aangehangen worden via een usb hubje maar de stroom mag niet meer zijn dan 500mA.De geheugenstick of schijf moet geformateerd zijn in FAT, FAT32 of NTFS. Andere herkent hij niet.

Om alles te laten werken moet je 'Storage Manager' installeren op je pc. Dit is een programma dat op de meegeleverde cd van de router staat. Eerst dus deze software installeren op de pc (iedere pc waar je de hd wilt zien). De externe hd komt normaal gewoon als extra schijf op je systeem bv als schijf 'D' in 'mijn computer'. Dus net hetzelfde alsof je ze rechtstreeks op je pc zou insteken. Onderaan de taakbalk krijg je ook een ikoontje waarmee je net zoals bij een usb stick de schijf veilig kan verwijderen. Dit moet je zo doen daar het kan zijn dat net iemand anders aan het lezen/schrijven is in je netwerk als jij ze wil verwijderen.

Dus je moet 'storage manager' instaleren op je pc. dit programma staat op de meegeleverde cd of kan je hier (http://www.belkin.com/uk/support/article/?lid=enu&pid=F5D8235uk4&aid=14475&scid=0) downloaden van de belkin site.

Succes ;)

Jefke
10 June 2009, 00:28
HAHA, werkt perfect, alleen ietske trager dan ik gehoopt had ma kom, danemen we erbij hé.Hartelijk bedankt gast! Grtz

Jefke
15 June 2009, 11:13
Okey, dees werkt nu wel maar tis precies of elke keer ik mijne laptop opzet er een nieuwe schijf bijkomt. momenteel heb ik van Q tot Z hd's in mijn netwerk maar het zijn allemaal dezelfde... Weet iemand raad??? THX

carl
15 June 2009, 11:45
Rechterklik op de schijf, uitwerpen/eject ?
Anders beneden bij hardware veilig verwijderen eens kijken.
En als het echt niet anders kan is het schijfbeheer gaan aanpassen (rechterklik op deze computer, beheren)

Jefke
15 June 2009, 12:04
Eerste twee dingen werken niet en in beheer gaan kijken maar daar ken ik niet niet genoeg van. Maar in schijfbeheer geeft hij geen van mijn externe hd's weer...

PeterN
15 June 2009, 22:03
De handleiding (http://www.belkin.com/support/download/files/Belkin%20USB%20Mass%20Storage%20Disk%20manual.pdf) is niet echt uitgebreid...
Normaal zou onderaan uw taakbalk een ikoontje moeten zijn voor veilig te verwijderen maar dat neemt niet weg dat hij niet telkens een nieuwe hd moet zien als je uw pc opstart :s

Jefke
17 June 2009, 01:00
Nope, dat icoontje is er niet...
Kan nix veilig verwijderen...

Jefke
19 June 2009, 01:24
nu heb ik zelfs de hd van de router afgekoppeld maar al die direc's blijven staan bij mijn computer...
Wat gedaan???

butskristof
19 June 2009, 11:50
Kan je misschien een screenshot posten?

Jefke
19 June 2009, 12:28
Als ik een wist hoe je dit moet doen want ik moet blijkbaar een webpagina ingeven maar waar kan ik ergens die afbeelding uploaden???

PeterN
19 June 2009, 22:06
Als ik een wist hoe je dit moet doen want ik moet blijkbaar een webpagina ingeven maar waar kan ik ergens die afbeelding uploaden???
Zie http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=117

Jefke
20 June 2009, 01:38
http://img190.imageshack.us/img190/3586/mijnhdinnetwerk.jpg

Jefke
20 June 2009, 01:38
AUB!!!!!!!!!!!!!!

:p:p:p:p:p

Bedankt hé gasten....

carl
20 June 2009, 07:42
net use X /DELETE (/YES) -> Yes is denk ik optioneel
In de commandline ingeven (start, uitvoeren, cmd) zou een netwerkdrive verwijderen (ofwel stationsletter gebruiken zoals R: ofwel * voor allemaal op de plaats van X. Let wel op, bij * zouden ook netwerkprinters worden verwijderd).
Ze zouden ook pas verdwijnen na een volledige systeem reboot.

Jefke
20 June 2009, 10:46
Hij geeft een foutmelding:

Systeemfout 67
Kan de netwerknaam niet vinden

Andere oplossing???? :p

carl
20 June 2009, 11:12
Krijg je die error ook als je * gebruikt ? Als je hem puur geplakt heb (met de X dus) zonder te lezen dat je iets moet aanpassen is het logisch dat ie de netwerknaam niet vindt he ;)

Jefke
20 June 2009, 17:31
okey, da werkt met het * maar nu komt er nog iets leuks bij... jaja, het houd niet op.
Elke keer ik nu opnieuw opstart komt er terug elke keer een direct bij. Dus nu zit ik terug met een "Y" en "Z". Als ik nu terug opnieuw opstart komt er terug een bij zijnde "X" enzo verder. Dus elke keer ik reboot of gewoon opstart komt er eentje bij....
HELP............ :p:p:p

carl
20 June 2009, 18:06
Dat lijkt me een probleem van die storage manager die je ervoor moet gebruiken. Heb je al een keertje geprobeerd om in de instellingen van dat programma te kijken ? Zoek naar een optie "assign drive letter" of "connect on startup" of iets dergelijk en zet deze uit. Dan zou hij normaal gezien niet meer mogen een nieuwe schijf aanmaken bij elke reboot.

Jefke
20 June 2009, 21:47
Awel, ik graak niet in die opties. Daar is blijkbaar nergens een menu van, enkel een snelkoppeling rechts beneden om af te sluiten... :s

PeterN
20 June 2009, 23:04
Nog even wat gezocht maar dat is dus één van de negatieve dingen die je terug vindt in reviews... die storage manager is enkel een icoontje in je statusbar zonder enige settings of mogelijkheden. Enkel rechtsklik voor uw drive te verwijderen is aanwezig :(
Een ander opmerking is de traagheid waarmee bestanden naar en van de schijf gaan.

Maar uw specifiek probleem vind ik niet direct en je zou, zoals carl zegt, dit verwachten in de instellingen van storage manager...die blijkbaar geen instellingen heeft.

Jefke
21 June 2009, 11:18
is er dan geen ander programma dat eventueel iets beter en idd iets sneller in het overbrengen van bestanden????

PeterN
21 June 2009, 22:46
Sneller hangt van de hardware af en zal niet gaan.
Beter met andere software? Ik denk dat dit speciaal voor deze router is geschreven.
Je kan eens proberen gewoon in netwerk om naar het ip van de router te surfen,
namelijk \\192.168.2.1\