Volledige versie bekijken : media opslag verwijderen in Vista



reddevel
11 June 2009, 10:54
Ik heb problemen met het verwijderen van usb-mediaopslag zoals usb-sticks en Gps toestel en dit enkel in Vista de ene is Vista Ultimate 32-bits en het andere systeem Vista Home Premium 64-bits, XP geen probleem. Wanneer ik deze opslag wil ontkoppelen en ik klik op hardware verwijderen de procedure volg door te selecteren welke ik wil ontkoppelen eenmaal hij aangeeft "kan veilig verwijderd worden" en ik trek de usb-stick uit de pc kan krijg ik toch nog de bib-toon waarmee hij dan ook aangeeft dat ie eigenlijk niet ontkoppeld mocht worden (dus nog in werking was) met het gevolg dat ik bij de volgende aansluiting van de usb-stick helemaal niet kan afsluiten en de pc moet afsluiten om hem af te koppelen. Is hier een oplossing voor want ik heb al meerder dingen hierover gelezen op internet maar vindt nergens de oplossing.

Mike
11 June 2009, 11:38
Het ligt eraan waar je je USB-stick voor gebruikt en, als allerbelangrijkst, of je het cachegeheugen aan hebt staan.

Cachegeheugen aan-/uitzetten


Zorg ervoor dat de USB-goed in de computer zit;
Ga naar Computer en klik rechts op de USB-stick en dan op Eigenschappen;
Ga naar het tabblad Hardware, selecteer daar in de lijst de USB-stick en klik dan op de knop Eigenschappen;
Ga naar het tabblad Beleidsregels;
Om het cachegeheugen in te schakelen zet u het bolletje voor Optimaliseren voor prestaties.
Vanzelf zet u dan, wanneer u het cachegeheugen uit wilt schakelen, het bolletje voor Optimaliseren voor snelle verwijdering.
Wanneer u de tekst leest bij Optimaliseren voor snelle verwijdering zult u opmerken dat wanneer deze instelling van kracht is, er helemaal niet ontkoppelt hoeft te worden met 'Hardware veilig verwijderen'.

Standaard staat het bolletje voor Optimaliseren voor snelle verwijdering en is het cachegeheugen dus uitgeschakeld.

Desalniettemin is nog steeds de "bip" hoorbaar wanneer de USB-stick uit het USB-slot wordt gehaald. Dit heeft verder geen complicaties.

Groet,
Mike

reddevel
11 June 2009, 11:55
usb-stick wordt meestal gebruikt om gegeven over te brengen van de ene naar de andere pc maar wat voor mij zekers zo belangrijk is is het gps toestel heb namelijk een kennis en die heeft zijn gps zo tot driemaal toe naar de vaantjes geholpen doordat Vista deze slecht afsloot en moet zeggen dat het geen leek is wat de pc betreft. Zelf dus ook al menig maal ondervonden met usb-stick dus durf momenteel mijn gps niet op Vista aansluiten want toestel is mij toch wat te duur om in de vernieling te helpen.

PeterN
11 June 2009, 16:47
Die biep toon krijg je altijd als je een usb insteekt of uittrekt bij vista (denk zelfs dat het bij xp niet anders is). Dit heeft niets te maken met slecht afsluiten.
Zoals BioHazard beschrijft heb ik ook altijd mijn usb apparaten op snelle verwijdering staan. Dan ben je zeker dat alles wat je op de stick hebt gekopieerd er ook daadwerkelijk opstaat :D. Ten andere is dit onder xp ook zo in te stellen.

Ik werk al lang en veel met van die sticks, ook op het werk en heb er nog nooit problemen mee gehad. Maar ook daar staat die instelling op snel verwijderen omdat ik nooit geduld heb en na copy dat ding onmiddelijk uittrek :D

Bij het te vroeg uittrekken krijg je altijd een kader met die melding. Dus dat moet je vermijden, de toon niet ;)

reddevel
12 June 2009, 11:08
staan er een hele partij en is daarom nogal zoeken naar de juiste maar mag toch veronderstellen dat dit de juiste is;

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/12/1244795191-080.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1660710.html)

maar als ik dan op eigenschappen en Beleidsregels krijg ik een lichtgrijze bedoening en kan ik dus niet de keuze maken dit is al gebeurd en staat hier op "Optimaliseren voor prestaties". Hoe kan ik dit toch omzetten en nog een vraagje hierover moet ik deze omzetten telkens doen als ik een usb-stick gebruik???

Mike
12 June 2009, 11:57
Om eerst antwoord te geven op je laatste vraag: Als je eenmaal één maal een USB-stick hebt gebruikt zal de computer deze in het vervolg herkennen, en hoeft de instelling niet meer gewijzigd te worden.
Uit ervaring weet ik dat standaard voor elke USB-stick deze instelling op Optimaliseren voor snelle verwijdering staat. Toch doe je er nog steeds goed aan het even te checken, al is het dan eenmalig.

Over je eerste vraag twijfel ik een beetje. Het zou kunnen dat dit te maken heeft met de rechten die je op je PC hebt (ben je misschien een Gebruiker en geen Administrator? Lukt het ook niet als je in de Veilige Modus opstart?), of het kan liggen aan het feit dat je GPS apparaat in feite geen USB-stick is, al wordt het wel via USB aangesloten.
Het kan dus zijn dat je GPS apparaat helemaal geen cachegeheugen ondersteund, of dat het cachegeheugen juist noodzakelijk is (wat me waarschijnlijker lijkt aangezien de instelling al op Optimaliseren voor prestaties staat).

Groet,
Mike

PeterN
12 June 2009, 13:09
De reden waarom dat grijs is en je het niet kan veranderen komt door de weg dat je volgt om tot die instelling te komen.
Zoals hierboven beschreven kan je het niet en is het grijs;)
Hoe wel:
(Zit momenteel achter engelstalige windows, dus juiste benaming in nederlands kan wat verschillen;))
Klik rechts op het icoontje 'Computer' op uw bureaublad en kies 'beheren'. In het venster dat open gaat kies je links in het lijstje 'Opslag/Schijfbeheer'. Rechts krijg je nu de visuele voorstelling van alle schijven in uw systeem. Klik nu rechts op het blokje voor de grafische voorstelling en kies eigenschappen (je kan ook rechts op de grafische voorstelling zelf klikken en eigenschappen kiezen maar dan moet je weer eerst tabblad hardware en uw usb stick kiezen om op hetzelfde uit te komen) Je bent nu in de eigenschappen van uw usbstick. Onder tabblad 'beleidsregels' heb je nu dezelfde opties staan maar nu kan je ze wel veranderen ;)

reddevel
12 June 2009, 15:24
Zoals PeterN het beschrijft kan ik de instellingen wel veranderen maar staan inderdaad op Optimaliseren voor snelle verwijdering dus dat zou in orde moeten zijn en hierbij moet ik nog steeds het icoontje in de taakbalk voor hardware veilig verwijderen gebruiken of niet en wat gps betreft heb ik zelf nog niet durven testen maar als ik me niet vergis mag dit geen enkel probleem zijn als ik het toestel (gps) is uitschakel alvorens af te koppelen of vergis ik mij hier???

PeterN
12 June 2009, 23:08
Het ikoontje moet je niet meer gebruiken als je het nu zo hebt ingesteld. Je zal zien dat als je nu bv een bestand naar een usbstick schrijft je iets langer dat kadertje ziet van kopieren. Als dat sluit kan je gewoon onmiddelijk uw usbstick uittrekken en is alles inorde. Je gaat geen melding krijgen dat je eerst veilig moet verwijderen en toch staat alles perfect op de stick (y). Bij het uittrekken krijg je enkel dat 'ping' geluid;)
Betreft gps: best idd zulke toestellen eerst uitschakelen vooraleer af te koppelen.