Volledige versie bekijken : Advanced SystemCare ; Ccleaner



Klemmeke
11 June 2009, 16:46
Is het programma: Advanced SystemCare Free v3
Beter dan Ccleaner, of wat raden jullie me aan.
Ik heb een nieuwe pc ontvangen, en wens deze te voorzien van de beste software, of weet iemand een beter tooltje,

Met groeten,
Klemmeke

J.W.
11 June 2009, 17:55
Dat tooltje heeft bij mij één enkele maal gescant en dat heeft me uren werk gekost om alles terug in orde te brengen. Zijn voorganger - "Advanced Windows Care V2 personal" heb ik nog steeds. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Dus: Gebruiken op eigen risico...

michael84
11 June 2009, 18:44
Dat tooltje heeft bij mij één enkele maal gescant en dat heeft me uren werk gekost om alles terug in orde te brengen. Zijn voorganger - "Advanced Windows Care V2 personal" heb ik nog steeds. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Dus: Gebruiken op eigen risico...

Bij mij heb ik nog geen problemen mee gehad. En gebruik er drie ( ccleaner , Advanced systeme care en Tune up.)

J.W.
11 June 2009, 19:00
Ik gebruik TuneUp Utilities 2009, CCleaner, Ashampoo Winoptimizer 6, Advanced WindowsCare V2 personal en JV 16 PowerTools 2007.
Nooit problemen mee gehad.

Die Advanced SystemCare V3 was wel de eerste versie die werd vrij gegeven. Mogelijk zaten er toen nog enkele bugs in en zijn deze nu herstelt. Maar voor mij is deze versie toch niet voor herhaling vatbaar.

michael84
11 June 2009, 19:27
Het is de versie 3.3.1.

compuchrisje
12 June 2009, 00:03
Wat ik al heb ondervonden: teveel van die tools is TE VEEL! Enkel die waarbij je een backup kunt maken vind ik de beste, omdat je dan eventueel kan herstellen.

Klemmeke
12 June 2009, 09:01
Kan er nu iemand mij vertellen, wat het BESTE is.
Eventueel een betalende die ik ergens kan kopen, via shop, maar via een betaling met home'banking, doe niet aan betalingen met visa

monne
12 June 2009, 09:56
Ik vrees dat daar geen echt antwoord op is, TuneUp Utilities 2009 is goed, Advanced System Care is ook zeer goed en uiteraard Ccleaner.
Maar zoals Compuchrisje ook zei Te veel is te hoor.
Ik gebruik momenteel op één pc enkel Ccleaner en ben er zeer tevreden over, op mijn andere machine gebruik ik dan weer Advanced system Care3 ook weer met volle tevredenheid.
Wat is nu het beste ?

peenif
12 June 2009, 09:56
Ik gebruik al jaren Ccleaner en RevoUninstaller (waarmee je niet alleen programma's grondig kunt verwijderen maar ook de PC opschonen) en dit zonder enig probleem. Heb vier jaar terug TuneUp utilities gekocht - dit bleek een TuneDown te zijn en is geëindigd met een format.
Wat is het BESTE??? Voor de een DIT en voor de ander DAT - hangt ervan af hoe de ervaringen zijn - voor mij TuneUp utilities never again. Mijn persoonlijk idee - gebruik een gratis opschoonprogramma - zoals hierboven vermeld - en investeer in bv. Acronis True Image (back-up software), waar U heel veel kunt aan hebben als een of ander tuning programma de zaak in het honderd stuurt - en een goede Internet security.

Edit : monne en ik hebben op kei hetzelfde moment gereageerd onafhankelijk van elkaar - zijn opinie over TuneUp en mijn opinie - wat is nu het BESTE!!!

papypc
12 June 2009, 10:51
Ik gebruik ook dagelijks Ccleaner, en soms RevoUninstaller omdat hij tot de laatste sporen (hoop ik toch:evil:) van een gewist programa gaat opruimen.
Verder ooit TuneUp 2006 getest, maar vind die niet speciaal efficient.
Ben nu wat gaan testen met Desktop Maestro ... even afwachten ...

Klemmeke
12 June 2009, 11:59
(y)(y)(y) Ik zal Ccleaner nieuwste versie downloaden, en die Revo unistaller,
Nu heb ik één vraagje er is zoiets op Ccleaner als website controle, beneden in de balk rechts zie je dan zo een icoontje.
Kan je dit uitschakelen, of moet die blijven geactiveerd zijn????????????

Mike
12 June 2009, 12:03
Ik gebruik al jaren CCleaner intensief en zelden TuneUp Utilities.
Het installeren van de "beste" software is niet genoeg om je PC te beveiligen. Heel veel problemen ontstaan door onoplettendheid van degene die aan de computer zit.
Daarom is mijn visie dat je beter programma's kunt gebruiken die werken en fijn in gebruik zijn, dan dat je op zoek gaat naar het beste van het beste.
Voordeel is ook nog dat bijv. CCleaner gratis is. ;)

Edit: Het is het best als je de automatisch update checker laat aanstaan; je software werkt het best als deze up-to-date is.

Groet,
Mike

Klemmeke
12 June 2009, 12:09
Maar Biohazard, weet je wat ik wil zeggen in de nieuwe versie van Cclener, die Id icon beneden in de balk rechts, moet dit geactiveerd zijn, draait je pc dan niet langzamer?
Of dient dit voor iets anders?

Mike
12 June 2009, 12:32
Maar Biohazard, weet je wat ik wil zeggen in de nieuwe versie van Cclener, die Id icon beneden in de balk rechts, moet dit geactiveerd zijn, draait je pc dan niet langzamer?
Of dient dit voor iets anders?

Kun je een screenshot maken van dit icoontje?
Ik heb hier namelijk de tekst "Zoek naar updates..." staan.


Groet,
Mike

monne
12 June 2009, 17:03
Bij mij staat er ook niets anders dan "zoek naar updates"

michael84
12 June 2009, 20:40
Maar Biohazard, weet je wat ik wil zeggen in de nieuwe versie van Cclener, die Id icon beneden in de balk rechts, moet dit geactiveerd zijn, draait je pc dan niet langzamer?
Of dient dit voor iets anders?

Neen als dat aan staat dan is uw computer niet langzaam. Het dient om nieuwere versie op te sporen. Je klikt er op.

Baloeke
12 June 2009, 21:02
Gebruik ook al lange tijd Ccleaner en RevoUninstaller. Ben zeer tevreden van deze 2 gratis software programma's

gabriel
16 June 2009, 18:32
wel het systeem werkt opnieuw : is de ingebouwde cleaner onvoldoende ..?ah ja je moet m'n goed instellen dus niet wat er al een week opstaat , dus opkuisen tot nu ja nu , zin in een batch bestandje die je die ook alle brol wegveegt ??

chif
16 June 2009, 23:51
Ccleaner, Revo uninstaller en de tuneuputillitie's 2008. Ccleaner is echt handig en Revo gebruik ik altijd als ik iets wil verwijderen. En ja Tuneup, heb er geen problemen mee gehad tot hier toe gewoon gemakkelijk doet per maand een cheque up op de achtergrond (lekker gemakkelijk).

De Hulk
17 June 2009, 00:23
Aanbevolen programma's (freeware):
- CCleaner (Crap Cleaner) voor opschonen, register scannen etc.
- Defraggler voor defragmentatie
- Recuva voor herstel van verwijderde bestanden
dit zijn programma's van Piriform.

- Revo Uninstaller (voor deïnstallatie van software)
- Glary Utilities (diverse utilities)
- SyncBack van 2BrightSparks (back-upprogramma)

Als je een functie binnen een programma niet begrijpt, voer deze dan niet uit! Kijk eerst bij de Helpfunctie van het programma. Is het dan nog niet duidelijk, leg dan je vraag op het forum voor.


Tip
FileHippo.com Update Checker
Je kunt FileHippo.com Update Checker (http://update.filehippo.com/update/check/833ad66e-5855-4ac9-b91a-bc6e81b6e91a/nobeta) (rechtsboven op de website van FileHippo) downloaden en regelmatig een check uitvoeren, dan blijf je op de hoogte van de laatste updates en nieuwe versies van programma's.

Klemmeke
23 June 2009, 16:33
Idereen bedankt voor de ondersteuning,
heb Ccleaner en Revu unistaller gekozen,
omdat de meerderheid hier heel tevreden van is.

Moderators,
Hier mag een slotje op !!!