Volledige versie bekijken : Dr Watson : rare toeren



papypc
12 June 2009, 17:40
Telkens ik op een .mpg bestand klik (zelfs rechts-klik), krijg ik na enkele seconde het bericht :
Dr Watson Post Mortem Debugger has encountered a problem and needs to close ...
PC loopt dan vast:eek:
Enige oplossing om toch nog iets te zien of doen : CTRL-ALT-DEL
In taakbeheer staat dan C:/XXX in status "not responding"; stop ik de taak, dan loopt de PC verder, maar ontbreken stukken op de desktop ...
Heb al tevergeefs van alles en nog wat zitten controleren met : BitDefender Total security, AdAware, Spybot S&D, Spyware Terminator, A²Free, Malwarebytes (allen upto-date en met full scan) => niets te vinden.:wall:
Iemand enig idee aub

Fakke_Berto
12 June 2009, 20:49
Heb je recent iets geïnstalleerd?

compuchrisje
13 June 2009, 00:30
Eens even kijken in de logboeken kan ook een stukje helpen. In XP is dat te vinden in het Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken. Kijk onder de kopjes Toepassing of Systeem of je daar foutmeldingen ziet. Noteer wat er gemeld staat in het tabje, door te dubbelklikken op de fout in het rechtervenster. En dàn is 't uitvissen wat het foutnummer eigenlijk betekent.

papypc
13 June 2009, 11:26
Behalve de laatste MS update en de updates van de security tools (zie 1ste bericht) heb ik geen nieuwe spullen geïnstalleerd.
Was al gaan kijken in de logs, en heb dit gevonden (zie bijlage).
Op de MS support site (link van logfile) vind ik maar 1 puntje over Dr Watson, maar heeft er blijkbaar niets mee te maken.
Nu weet ik niet sinds wanneer dit probleem op PC aanwezig is, daar ik zelden .mpg bestanden gaan gebruiken.
Verder werkt Win Media Player 11 prima met alle audio/video bestanden, zelfs met .mpg, maar moet ik voor deze eerst Win Media Player opstarten en daar het .mpg bestand gaan openen.
Het lijkt mij dus meer een probleem te zijn in Win explorer, maar welk:wall:

Y-Ssin
13 June 2009, 16:07
weet iemand ook waar je dit logboekje kan vinden in vista?

Hanrez
13 June 2009, 16:33
kijk hier eens.

papypc
16 June 2009, 12:07
Zet er maar en slotje op.
Heeft blijkbaar niets te maken met DrWatson.
Ik open een nieuwe topic.
Dank u.