Volledige versie bekijken : streep in scherm



gabriel
15 June 2009, 16:03
ik heb een tft scherm van medion ( flat pro ) breedbeeld , deze morgen werkte het scherm ' perfekt ' moest even het huis uit , ik ik zet de pc in slaapstand na een paar uur haal ik de pc uit stand by en komt er een vertikale streep op het scherm zo wat in het midden , niet breed zo'een halve millimeter , het is niet de grafische kaart of zo ( ander scherm ook tft heeft het niet )
iemand een idee om de streep weg te werken ?? alvast bedankt

Obsessed
15 June 2009, 16:13
Als een druk op de "auto"-toets het probleem niet verhelpt, dan vrees ik dat het werk voor de garantiedienst van Medion zal worden.
Tenzij het scherm ouder is dan 3 jaar natuurlijk :damn:.

Als het aangesloten is met een losse VGA- of DVI-kabel kan je eerst eens proberen met die even te vervangen als test.

gabriel
16 June 2009, 09:12
beste , ik geloof dat ze bij medion veel werk bij krijgen , maar het prob is dat dit scherm uit duitsland komt , het kost meer om het terug te sturen dan het waard is , dus .....( en het duurt ook nog eens 12 weken voor die terug is) , maar bedankt voor de info

carl
16 June 2009, 10:01
Heb je al eens geprobeerd het scherm aan te sluiten op een andere pc/laptop om te zien of het daar wel zo is ?
Eveneens de video kabel (vga/dvi) eens vervangen (indien mogelijk) of de kabel in de buurt van de plug en het scherm eens in wat bochten en draaien wringen om te zien of er iets verandert op het scherm dan (kijk naar je scherm terwijl je de kabel ronddraait en doet) --> wel niet forceren ! ;)

gabriel
16 June 2009, 16:22
wel Carl dit is nu reeds het 5de of 6de scherm dat bij mij er de brui aangeeft , de tot groot ongeluk ik heb verleden week m'n crt scherm weggegeven de andere was een panasonic , neonovo en nu medion ,ken je een goed merk dat het een paar jaar volhoud ???

Obsessed
16 June 2009, 16:31
wel Carl dit is nu reeds het 5de of 6de scherm dat bij mij er de brui aangeeft , de tot groot ongeluk ik heb verleden week m'n crt scherm weggegeven de andere was een panasonic , neonovo en nu medion ,ken je een goed merk dat het een paar jaar volhoud ???
Zaten die schermen rechtstreeks op het stroomnet?
Misschien te veel piekschommelingen op het net daar bij u :damn:.
Toch eens overwegen om een stekkerblok met spanningspiekbeveiliging aan te schaffen (als dat nog niet zo is).

Wat betreft een goed merk voor TFT-monitors: Ik zweer al een tijdje bij Iiyama :good:

gabriel
16 June 2009, 18:05
@carl @ obsessed niet verder zoeken of zo ik heb het scherm destijds gekocht voor 95 euro waar de prijs hier 265 euro was dus niet gezeurd , ga binnen een paar dagen naar holland en daar koop ik me opnieuw een scherm of tot in august /okt in duitsland we zien wel , maar bedankt voor hulp en de interresse ;) ;)