Volledige versie bekijken : Lijst van afbeeldingen printen



Phil O'Sophe
16 June 2009, 12:25
Hoe kan men de lijst van foto's uit een map (Mijn Afbeeldingen) printen?
Heb dat vroeger nog gedaan door ergens (?) "file.txt" te kiezen en zo te
printen. Maar ... die mogelijkheid "file.txt" vind ik nergens meer terug.

Dank voor elke hulp.

berger
16 June 2009, 13:45
Een printscreen maken en afdrukken kan soms al helpen, maar is niet erg praktisch voor een lange lijst. Heel heel lang geleden (toen de dieren nog spraken) gebruikte ik PrintFolder (http://users.skynet.be/freeware/prnfld12.zip) : is een freeware dat een digitale lijst maakt van bvb bestanden in een bepaalde map. Met die digitale lijst kun je dan van alles doen, bvb printen.

ultddave
16 June 2009, 15:53
Bedoel je de lijst met namen uitprinten? of de foto's uit een lijst uitprinten (meerdere foto's afdrukken dus).

Phil O'Sophe
16 June 2009, 19:15
Bedoel je de lijst met namen uitprinten? of de foto's uit een lijst uitprinten (meerdere foto's afdrukken dus).

Het is wel degelijk de lijst met namen hé Dave !

berger
16 June 2009, 22:22
Misschien bedoelde je deze mogelijkheid (http://www.zdnet.nl/help/84500/mapinhoud-afdrukken/)?

De Hulk
17 June 2009, 00:00
Via de DOS Opdrachtprompt:
Info: dir/?
uitvoer naar bestand c:\mapnaam>dir>tekst.txt
uitvoer naar printer c:\mapnaam>dir>prn

nightraver
17 June 2009, 10:32
Via de DOS Opdrachtprompt:
Info: dir/?
uitvoer naar bestand c:\mapnaam>dir>tekst.txt
uitvoer naar printer c:\mapnaam>dir>prn

Deze mag van mij gerust bij tips en trics :p zalige tip als ge snel een lijst van een map wil maken.
Bedankt kerel, zal mij veel tijd besparen in de toekomst.

Grtjs Nightraver.

Weet je wat, ik ga er straks als ik tijd heb een kleine handleiding over maken met screenshots bij enzo, heb nog enkele dingen gevonden die hierbij horen :d

Keystroke
17 June 2009, 13:06
Zoals De Hulk zegt is het inderdaad makkelijk te realiseren via de command prompt.

Misschien nog wat uitbreiden:
Nu krijg je een hele hoop informatie die je niet nodig hebt. Wil je alleen een lijst met alle bestandsnamen moet je de parameter /B meegeven.
Als er submappen in de map staan en je wil die niet tonen in je lijst geef je de parameter /A-D mee.
Het kan zijn dat er ook nog systeembestanden in de map staan die je ook niet wilt laten zien, parameter /A-S.

Voor Georges wordt het dan:

dir c:\users\georges\pictures /B /A-D-S > c:\users\georges\desktop\fotos.txt

Nu staat er op je bureaublad een bestand fotos.txt dat je kan afdrukken.

Om de command prompt te openen:
In Vista: start > in de zoekbalk "cmd" intypen.
In Xp: start > uitvoeren > cmd

nightraver
17 June 2009, 13:22
Ok mijn uitleg is dus ni meer nodig :d de crew moet maar zien of ze het naar tips en trucs zetten, maar ik vind het de moeite waard

Phil O'Sophe
17 June 2009, 16:54
Misschien bedoelde je deze mogelijkheid (http://www.zdnet.nl/help/84500/mapinhoud-afdrukken/)?

Niet direct, maar deze tip kan ik wel gebruiken!
Dankjewel Berger !

Phil O'Sophe
17 June 2009, 16:59
Hartelijk dank aan allen die zo vriendelijk waren op mijn vraag te reageren
en hulp verleenden :good:

Hier mag een slotje op.