Volledige versie bekijken : NT Kernel & System



arjangorinsek
19 June 2009, 08:29
Hallo,

Op mijn pc word steeds 1 core gebruik door het proces NT Kernel & System. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Dit is een nieuwe pc en is volledig clean.

Groeten Arjan

gabriel
19 June 2009, 17:27
ik zou terug naar de verkoper gaan en de waarborg inroepen

PeterN
19 June 2009, 21:52
Is dit Vista 64 bit? Wat Pc is het juist?
Meestal is zoiets te wijten aan hardware in de vorm van een foute driver. Heb je de laatste drivers geïnstalleerd (als je 64 bit hebt, de 64 bit drivers nemen) en laatste windows updates binnen?
Als je wat thuis bent in die zaken, kan je mss wat verder zoeken naar de schuldige met ProcessExplorer (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=381), een tool dat uitgebreider is dan je taakbeheer.
Anders terug brengen nu dat nog gaat.

carl
19 June 2009, 22:51
Waarom is er sprake van waarborgen en garanties ? Het is overduidelijk een software probleem. Het is niet dat er iets mis is met de cpu.
Ik lees hier op een aantal websites vage verwijzingen naar nieuwe drivers (in vele gevallen over een netwerkkaart). Maar ik kan niet echt iets sluitend vinden.
Aangezien het een nieuw, volledig clean systeem betreft kan je waarschijnlijk probleemloos windows eens herinstalleren, en vervolgens de drivers 1 voor 1 installeren om te zien welke nu juist het probleem veroorzaakt. Ook de allernieuwste drivers van het internet halen kan misschien helpen.
Indien je dit niet zelf wil doen en hem terugbrengen naar de winkel voor reparatie is dat je goed recht, maar ik vermoed dat ze je doodleuk gaan zeggen (na 2-3 weken) dat dit normaal is.

Over welke pc/cpu/moederbord hebben we het hier eigenlijk ?

arjangorinsek
20 June 2009, 09:17
PC configuratie.

Mainboard: Super Micro X8DAi E-ATX
Cpu: Dual Xeon X5550
24GB DDR3 1333Mhz Kingston
4x Western digital Velociraptor 150Gb 10000rpm
ATI fireGl pro V8700

Windows vista 64bit ultimate


Alle drivers zijn uptodate en alle windows update's zijn geinstalleerd

arjangorinsek
24 July 2009, 08:58
Probleem opgelost!
Na een bios update was alles weer normaal!