Volledige versie bekijken : wachtwoord op pps



zani
19 June 2009, 16:38
Hallo iedereen,

Laatst werd mij een ppsje toegestuurd die ik zelf had gemaakt, en tot mijn verbazing waren er een paar zaken verandert en stond er een andere naam op.
Nu weet ik dat men in pps 2003 een pps kon beveiligen, zodat men hem wel kon lezen maar niets veranderen. Nu heb ik powerpoint 2007 en blijkbaar gaat dat beveiligen niet meer.

Als iemand mij zou kunnen uitleggen of er echt geen mogelijkheid bestaat om wel te beveiligen. Ik kan er wel een wachtwoord op zetten maar dan kan niemand het lezen zonder het wachtwoord in te geven.

Groetjes...Zani:)

dikkeveertiger
19 June 2009, 17:29
Lees hier maar eens

http://office.microsoft.com/nl-nl/powerpoint/HP030884831043.aspx

compuchrisje
20 June 2009, 00:21
Volgens mij kan dat nog wel hoor! Dit is trouwens een punt dat in de komende weken in de lesjes van powerpoint 2007 zal komen.
Kan je de 'bewerker' van je werk niet contacteren?

zani
20 June 2009, 18:56
dat zou ik wel willen hoor computerchrisje maar dat gaat niet jammer genoeg

compuchrisje
20 June 2009, 20:08
De ppt kan wél beveilig worden, op de manier zoals je het ook met vorige versies deed. Maar zodra je omzet in pps zit het er schijnbaar niet meer bij, zou nogal stom zijn, omdat het de bedoeling is dat je die voorstelling wél wil laten zien, nietwaar.
Als de ontvanger echter het bestand omzet in ppt en het dan probeert aan te passen, botst hij op het wachtwoord. Dus het zit er wel degelijk in hoor!

zani
20 June 2009, 21:25
Aan iedereen die op mijn vraag heeft geantwoordt: hartelijk dank.

Ik kan nu mijn ppsjes beveiligen zoals ik wilde, iedereen kan ze openen en lezen maar niemand kan wijzigingen aanbrengen zonder het wachtwoord in te geven, en dat is wat ik wilde, julie zijn allemaal schatten van mensen.