Volledige versie bekijken : Netwerkprinten via usb



Y-Ssin
22 June 2009, 16:28
Ik heb een HP All in one 5280, spijtig genoeg zonder netwerkpoort.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om hem aan te sluiten op de router via usb, en hem dan zo te delen, en hoe?

carl
22 June 2009, 16:40
Indien er een usb poort is aan je router, en deze router o ver een printserver beschikt is het mogelijk om deze in die poort te stoppen.
Je kan ook aparte bakjes kopen met een usb aansluiting die als printserver fungeren (en dus met lan kabel aangesloten worden op de router.
Deze 2 oplossingen laten je meestal niet toe om te scannen, aangezien hij scans meestal neit via netwerk kan versturen.
De derde optie is hem gewoon aan een pc hangen, die in netwerk steken en de printer delen. Je kan dan enkel inscannen op de pc waarop hij langs usb verbonden is.

gideon
22 June 2009, 19:19
http://www.belkin.com/nl/networkusbhub/

Y-Ssin
22 June 2009, 19:42
bwa die hubs gak achterwege laten, printen is het belangrijkste, mr dan zit ik met het probleem dat als ik hem via usb aansluit op de router, kan ik nergens meer scannen, en dit heb ik ook wel nodig. Dan blyft er maar één mogenlijkheid, hem delen via het netwerk, maar kzou eigenlijk niet weten hoe, en ik heb mn desk-en laptop ook nog niet in een netwerk gestoken....

PeterN
22 June 2009, 21:04
Netwerk wizard volgen op 1 pc en tijdens deze wizard wordt gevraagd om een diskette (of ander media) aan te maken om op de andere pc's te draaien.