Volledige versie bekijken : Googleanalytics.



Haganibbo
22 June 2009, 22:33
Beste,
Geruime tijd reeds krijg ik bij het surfen in de rechterbovenhoek van mijn monitor een klein zwart venstertje dat effectief automatisch verdwijnt, maar het stoort mij desondanks.
De meest voorkomende melding is googleanalytics, en o.m. ook doubleclick.
Ben op zoek gegaan en dit zou betrekking hebben op personen met een eigen webstek, wat niet mijn geval is.
Inderdaad, als ik in igoogle "mijn producten" open, vind ik de post analytics (ik zou niet weten hoe deze erin is geraakt), maar ik kan deze onmogelijk verwijderen.
Indien deze functie van google inderdaad overbodig is, zou ik u dank weten mocht u mij hiertoe kunnen bijstaan.
Met dank bij voorbaat en mvg.
Haganibbo

PeterN
22 June 2009, 22:39
Scan je computer eens op spyware. Anders zou ik een hijackthis logje plaatsen in deze sectie (http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46) om overtollige malware te laten verwijderen.

Pjj
23 June 2009, 15:15
Google Analytics is een klein stukje code die het aantal bezoekers op je website telt en gegevens van hun opslaat. Dit vertoont echter nooit een zwart vierkantje op je monitor. Waarschijnlijk heb je een infectie opgelopen die zichzelf Analytics noemt of iets dergerlijks.

De raad van PeterN dus zeker opvolgen ;), spyware scannen en hjt-logje plaatsen.

Haganibbo
1 July 2009, 18:26
Beste,
Ik heb de laatste versies van de volgende malwarebestrijders losgelaten op mijn pc:
Ad-Aware - Spybot - Advanced SystemCare - Wise Cleaner. Mijn harde schijven werden opgekuist en gedefragmenteerd.
Het heeft niet mogen baten, nog steeds krijg ik bovenaan rechts in mijn scherm dit kleine raampje met steeds meer en meer meldingen zoals o.m. : Analytix - Adsense - Facebook Connect - Doubleclick.
Wat deze laatste vermelding betreft, heb ik wel tijdens het surfen de mogelijkheid als ik dubbelklik op CTRL een zoekfunctiebalk van Google in de tekst open te doen, wat wel uiterst nuttig is.
Zou er een verband zijn? Zo ja, is het misschien aangewezen alles zo te laten. Alhoewel ik de telfunctie van Google niet nodig heb daar ik over geen webstek beschik.
Hoe dan ook, zal ik je een hijackthis-logje laten geworden.
Inmiddels,mvg.
Haganibbo.

sammetjuuh
1 July 2009, 19:39
probeer es malwarebytes :)

PeterN
1 July 2009, 20:04
War vestaat men onder malware? Als je bv iets installeert en onderaan in kleine letters staat dat je een googlebalk installeert als je het niet uitvinkt, is dat daarom malware? Je hebt immers angegeven dat je deze wil installeren. Toch kan hij ongewenst zijn.
Mss staat er gewoon bij configuratiescherm/programma's en onderdelen een deel programma's die je eigenlijk niet wilt gelijk bepaalde balken. Het is daarom geen malware die scanners eruit gaan gooien.

Best die HJT log plaatsen in het juiste forum en je verwijst maar naar dit topic ;)

compuchrisje
1 July 2009, 21:51
Er zijn twee websites waarvoor ik Google analytics al es aanspreek, maar nog nooit heb ik hiervan ergens een melding gekregen op mijn pc. Toolbalken installeer ik al helemaal niet, dat neemt enkel maar ruimte in beslag op mijn monitor.
Ofwel is het een progje dat je ergens vandaan hebt en dat continu op de loer ligt, ofwel is het spyware/malware.
Dus zelfde advies als hierboven.

Edit: zie net dat je het logje hier hebt geplaatst. Ik zal het voor je verzetten naar de juiste plek, waar onze spyware-slayers hun werk doen. Link volgt...

Hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=62529)kan je later de diagnose van de kenners terugvinden.

Haganibbo
1 July 2009, 21:54
Beste Sammetjuuh,
Ik ken dit tool niet en zal niet nalaten het uit te testen en je op de hoogte houden.
Inmiddels, mvg.
Haganibbo.