Volledige versie bekijken : explorer opent twee keer



2B's
24 June 2009, 00:53
Hoi allemaal, daarnet kwam mijn buurman bij me aankloppen met een probleem op zijn PC. Het ding liep gedurig vast en hij wist niet hoe het kon. Ik heb heel zijn PC een grondige kuis beurt gegeven en tal van bestanden gewist die eigenlijk niet op een PC thuishoren. Ik meende dat het probleem opgelost was omdat hij nu veel sneller opstart, programma's vlotjes opende en met liet overschakelen van het ene naar het andere programma. Raar maar waar? Als ik internet explorer open en dan wil overstappen naar een ander programma, doet PC helemaal niks. Waar je ook maar klikt, noppes. Wat blijkt nu? Internet explorer komt twee keer voor in de process lijst en dit terwijl het eigenlijk maar één keer geopend wordt. Schakel je dat proces uit, dan doet de pc weer helemaal normaal. Ik heb nu firefox voor hem op de PC gezet maar toch ben ik benieuwd of iemand van jullie weet hoe ik die verdomde internet explorer kan verwijderen (windows zegt dat dit niet kan) en eventueel terug installeren... Thx voor ieder antwoord dat volgt.:bow:

Mike
24 June 2009, 19:53
Deïnstalleren is inderdaad lastig omdat IE nauw samenwerkt met Windows Verkenner, en andersom.
Het is misschien wel mogelijk om IE te repareren (http://support.microsoft.com/kb/318378).

Groet,
Mike

2B's
27 June 2009, 20:31
'k Zal dat volgende week eens proberen en laat iets weten. Bedankt.

Hanrez
28 June 2009, 11:20
best internet explorer niet verwijderen(kan in register)maar
bij nieuwe opstart zal u mogelijks voor een groter probleem staan
u krijgt uw bureaublad zonder icoon of werkbalk dus u kunt daar niet meer verder.
dus kies maar wat BioHazard voorsteld.