Volledige versie bekijken : Cursor verdwijnt?



merlijn
24 June 2009, 18:27
een probleempje, ik ben nu aan het blindelings typen, als ik nu een paar zinnen heb getypt en ik kijk op het scherm, zie ik dat hij niets heeft getypt, de cursor verdwijnt regelmatig, dus kan ik weer van vooraf aan beginnen te typen.

Mike
24 June 2009, 19:29
Waar heb je hier last van? Internet? Word? Kladblok?
Gebeurt dit "verdwijnen van de cursor" alleen als je (blind)typt of ook als je gewoon enige tijd wacht?

Groet,
Mike

merlijn
24 June 2009, 20:44
Bij alles wat ik typ op internet, niet alleen bij blind typen, als ik een paar sec. langer wacht, is de cursor weg.

gabriel
25 June 2009, 17:59
wat voor soort muis heb je ?? draadloos ?? vervang de batterijen
gewone muis ?? een andere kost 2x niks en heeft als voordeel dat je altijd de ene of de andere kan testen ...... maar je zegt : als ik een tekst intyp zie ik niks ..... probs met toetsenbord ..??

merlijn
25 June 2009, 20:09
wat voor soort muis heb je ?? draadloos ?? vervang de batterijen
Ik heb geen draadloze.

gewone muis ?? een andere kost 2x niks en heeft als voordeel dat je altijd de ene of de andere kan testen ......
Ik heb geen problemen met mijn muis, die gaat prima, ik heb problemen met men cursor, dat streepje dat verdwijnt.

maar je zegt : als ik een tekst intyp zie ik niks ..... probs met toetsenbord ..??
Soms typt die en als de cursor verdwijnt dan niet, mijn toetsenbord gaat ook prima.

Mike
25 June 2009, 20:59
Verdwijnt de cursor ook wel eens midden in een zin? Dus als je volop aan het typen bent, dat er dan wel wat staat, maar niet alles wat je getypt hebt.

Groet,
Mike

J.W.
25 June 2009, 21:28
Aktiveer "dan" eens Windows Taakbeheer en kijk eens onder tabblad "processen" welk programma op dat ogenblik met veel CPU-gebruik gaat lopen.
Ik weet dat dit kan gebeuren in Word of Excel als Windows bezig is met "Autoherstel info" op te slaan en de pc over nogal weinig geheugen beschikt.

Mike
25 June 2009, 21:47
Aktiveer "dan" eens Windows Taakbeheer en kijk eens onder tabblad "processen" welk programma op dat ogenblik met veel CPU-gebruik gaat lopen.
Ik weet dat dit kan gebeuren in Word of Excel als Windows bezig is met "Autoherstel info" op te slaan en de pc over nogal weinig geheugen beschikt.

Dit kan inderdaad, ik heb ook vaker dat Word (bij Excel gebruik ik het niet) even 'hangt' als deze een auto-save uitvoert naar Office Live (http://workspace.officelive.com/nl-NL/).

Dus inderdaad goed om - zoals J.W. zegt - even te kijken welk programma CPU slurpt.

Groet,
Mike

carl
25 June 2009, 21:51
Druk je soms niet per ongeluk op de tab toets ? (staat vlak naast de A). Dat laat de focus naar het volgende object springen. Indien dat een knop ofzo is zal er niets gebeuren. Het zou ook kunnen dat je per ongeluk met je pols het touchpad aanraakt indien het een laptop is ?
Ik heb een tijd last gehad van een soortgelijk probleem, volgens mij kan je ergens in het register iets aanpassen wat kan voorkomen dat programmas focus eisen.

compuchrisje
25 June 2009, 23:43
Wat carl hier vertelt, kan inderdaad de reden zijn: een programma dat om de zoveel tijd de aandacht vraagt. In XP en vorige versies Windows kon je dat voorkomen door TweakUI (onderdeel van Powertoys - zie handleidingen) te installeren en daar in het tabje Mouse: prevent.... (en nog iets) to steal focus aan te vinken. Powertoys zijn echter niet beschikbaar voor Vista. Het is trouwens een gratis progje van Microsoft.

gabriel
26 June 2009, 16:33
http://www.minatica.be/showthread.php?t=62354

Merlijn dit was ook van u ?? een oplossing gevonden ??