Volledige versie bekijken : VideoBand Kopieren naar HD/DVD



theo2602
26 June 2009, 09:01
Zoals velen heb ik nogal wat 'koopvideo's'. Ondertussen heb ik ook een HD/DVD lezer-schrijver waarmee ik TV programma's enz. kan opnemen. Nu zou ik graag die koopvideo's ook overnemen en op DVD zetten, maar dat lukt niet omdat ze beschermd zijn. Bestaat er een toestel of programma omdat alsnog te kunnen doen. mdbvb Theo

Mike
28 June 2009, 19:54
Is het dus niet mogelijk de videobanden gewoon af te spelen met de videospeler, en dan met de DVD-recorder opnemen vanaf het kanaal waar de video op wordt 'uitgezonden'?

Groet,
Mike

Baloeke
28 June 2009, 23:09
Die koopvideo's hebben een beveiliging. Als men die afspeeld via een videospeler, die rechtstreeks aan de TV is aangesloten, gaat men hiervan niets merken.
Als de videospeler, word aangesloten naar een DVD recorder, om deze op te nemen, krijgt men storingen te zien, strepen op het beeld, beeld dat van kleur, naar zwart-wit verspringt,... Dit is die befaande beveiliging.

Hoe deze beveiliging er kan worden uitgehaald is mij niet bekend. Je kan misschien eens proberen met een analoog/digital converter. Misschien kunnen die beveiliging uitschakelen. Deze converter kan wel wat kosten, en ben niet zeker dat dit gaat werken.

Mike
30 June 2009, 15:18
De manier die ik aankaartte is dus niet mogelijk?
Kan me herinneren dat mijn opa het zo deed...

g_man
30 June 2009, 20:10
Ik heb een tijdje geleden zo een convertor gehad... een ZOLID High speed DVD maker.
Dat dient speciaal om oude videobanden te digitaliseren.
Er bestaan er nog anderen van pinnacle en zo meer... zoek maar eens

alfons
19 July 2009, 12:57
Ik heb die op dvd=rw gezet,maar je moet een appaartje kopen in zelbouw,Dat is een Velleman kit K8036.
Eenvoudig Te monteren en in gebruik.

alfons
20 July 2009, 16:07
Ik heb die op dvd=rw gezet,maar je moet een appaartje kopen in zelbouw,Dat is een Velleman kit K8036.
Eenvoudig Te monteren en in gebruik.Zou je die man een berichtje zenden.

Spoorzoeker
22 July 2009, 14:40
En als je ipv scart gewoon de televisiekabel gebruikt ?

Of je koopt een usb-videorecorder, misschien dat de pc die beveiliging niet kent ?