Volledige versie bekijken : garmin streetpilot c510



christy
26 June 2009, 18:55
hi ,ik denk dat ik een groot probleem heb veroorzaakt tijdens het updaten van de streetpilot van mijn dochter.
toen ik hem voor het eerst aansloot op de pc verliep alles vot tot er op een moment wordt gevraagt om de pc terug op te starten om en daar is het gebeurt de usb van de gps was nog aangekoppelt en na het opstarten kan ik de gps niet meer aan of uitzetten.
als ik hem dan toch heb kunnen uitschakelen en aanzetten krijg ik geen contact met mijn pc meer via de usb en op het scherm verschijnt enkel maar streetpilot en daarna loader loading en software loading zelfs als hij niet meer is aangekoppelt.
ik heb geprobeert om te resetten maar dat werkt ook niet,ik denk dat alles weg is zou dat kunnen?en zoja kan ik dan terug instaleren.

zariash
27 June 2009, 09:52
er zijn twee manieren om te resetten welke heb je gebruikt.
grtjs

christy
27 June 2009, 10:56
bedankt dat je zo snel hebt gereageert
ik heb gisteren op dit forum rond gekeken en vond hier om te resetten

hier, (http://www.minatica.be/showthread.php?t=35787&highlight=garmin+streetpilot+c210)#6
waar er staat hoe je het randje rond het scherm moet verwijderen en daar zit het reset knopje.
want ik wist niet hoe het moest en dat heb ik ook uit geprobeert,
maar het resultaat blijft het zelfde
maar als er toch noch een andere manier is zoals je zegt zou ik die ook wel willen proberen.

zariash
27 June 2009, 19:50
gps uitschakelen dan rechtsonder op het scherm drukken en tegelijk de gps aanzetten en 30 sec ingedrukt houden
maar ik vrees ervoor dat je alles opnieuw moet installeren .
of stel je vraag eens op gps forum.nl

christy
27 June 2009, 20:10
ik heb ook nog een vraag over die geheugen kaart die er in steekt hoe moet ik die gebruiken en waar dient die eigenlijk voor?
ik heb geprobeert om die op de pc te lezen maar zie niets van hoe of waar ik moet zoeken daar ik dat nog nooit gebruikt heb.

zariash
27 June 2009, 20:13
deze kan je niet lezen op een pc je zult enkel een img file zien staan .
grtjs

zariash
27 June 2009, 20:16
bij normale werking van de gps dan kan je op het sleutel icoontje klikken en dan in het tabblad kaarten kan je zien welke kaarten er geladen zijn .je kunt daar kaarten in en uitschakelen .
grtjs

christy
27 June 2009, 20:29
gps uitschakelen dan rechtsonder op het scherm drukken en tegelijk de gps aanzetten en 30 sec ingedrukt houden
maar ik vrees ervoor dat je alles opnieuw moet installeren .
of stel je vraag eens op gps forum.nl

de gps schakelt enkel uit als ik op de resetknop druk en als ik daarna doe zoals hierboven vermeld krijg ik eerst de vraag of ik alles wil wissen moet ik snel zijnom te antwoorden voor het verdwijnt en er opnieuw loader loading.....
verschijnt dus het werkt niet.

zariash
27 June 2009, 20:45
als je de gps uitschakeldt en dan de reset toepast krijg je dan het calibratiescherm.
grtjs

christy
27 June 2009, 21:02
als je de gps uitschakeldt en dan de reset toepast krijg je dan het calibratiescherm.
grtjs

ik krijg na die 30 sec. press dot maar was niet snel genoeg pm er op te drukken ,ik moet nog een poging wagen.

christy
27 June 2009, 21:38
hoe kan ik het scherm met die dotjes lang genoeg laten blijven om erop te drukken

zariash
27 June 2009, 22:22
is de batterij nog genoeg geladen .als dat zo is vrees ik ervoor dat hij defect is .

grtjs

christy
28 June 2009, 22:00
wat ik ook deed het lukte me niet,ik heb he toestel geopend en wat bleek de batterij
voelde plakkerig en warm aan en daardoor ook de componenten dus lugt hij nu in de vuilbak en zal ik een nieuwe gps kopen ,mijn dochter is volgende maand toch jarig.
maar voor eventueel mensen die willen resetten is dit wel een goede raad,
toestel uitschakelen daarna toestel terug aanzetten maar de knop 30 sec. ingedrukt houden dan kom je in een wit scherm waar je op de dotten moet drukken wat mij onmogelijk lukte maar voor iemand anders misschien wel.
dus zariash bedankt voor alle hulp en raad al mocht het niet baten,
iemand anders is er misschien wel mee verder geholpen

zariash
28 June 2009, 22:09
ik dacht al dat het een defect was meestal kan je het met de reset wel oplossen .
graag gedaan ik heb zelf een c510 en een nuvi 255 wt
heb je hem al in de vuilbak gegooid anders zou ik hem wel willen.

grtjs

christy
30 June 2009, 02:45
ik dacht al dat het een defect was meestal kan je het met de reset wel oplossen .
graag gedaan ik heb zelf een c510 en een nuvi 255 wt
heb je hem al in de vuilbak gegooid anders zou ik hem wel willen.

grtjs

spijtig genoeg wel ja omdat ik dacht dat ik er toch niets meer me kon doen daar de componenten ook beschadigd waren

christy
1 July 2009, 15:06
van mij mag er een slotje op