Volledige versie bekijken : laptop start niet meer op



jm1610
27 June 2009, 10:07
Hallo,
Ik heb een probleem met mn laptop (acer aspire 3690)
Hij start niet meer op hij krijgt eerst een zwart scherm met keuze mogelijkheden hoe je hem opstart normaal laatst werkende instellingen of 3 veilige modussen wat ik ook neem van mogenlijkheid hij doet eerst een schijfcontrole en blijft even hange daarna krijg ik onv 2 sec een blauw scherm met een tekst op maar die springt te snel weg om te kunnen lezen wat erop staat. Nu is mijn vraag je voelt het al aankomen. wat kan dat zijn ?
Mvg Jm1610

g_man
27 June 2009, 10:23
Kan je hem in veilige modus opgestart krijgen (F8 tijdens boot)?

jm1610
27 June 2009, 11:03
Neen dan krijg ik een zwart scherm met linksboven een flikkerend streepje en daarna weer dat blauw scherm

carl
28 June 2009, 10:13
Aangezien je niet meer in safe mode geraakt vermoed ik een beschadigd windows bestand of een beschadigde driver. De beste oplossing zal herinstalleren zijn vrees ik. Als je nog data nodig hebt van de harde schijf kan je altijd eens opstarten van een ubuntu live CD. (op voorwaarde dat de harde schijf niet kapot is (schijfcontrole ...) , maar dan zal je sowieso je gegevens niet kunnen recupereren tenzij je veel betaalt aan een firma)

jm1610
28 June 2009, 21:25
Ik heb m'n laptop binnen gebracht in een computerwinkel om te herstellen
zij zijden dat ik twee keuzes had of het was beschadigde software of het was de hardeschijf die stuk was. maar nu heb ik nog een vraagje weet misschien iemand hoeveel het ongeveer kost om een nieuwe hardeschijf te steken
Mvg jm1610

compuchrisje
28 June 2009, 21:34
Eerste begonnen werkuur kan al variĆ«ren van 25-50 €, een harde schijf, naargelang grootte kan je opzoeken bij zowat alle merken. Je zou dus moeten weten welke de winkel doorgaans verkoopt, die zal niet meer zo verschrikkelijk duur zijn (kijk hier (http://www.tones.be/shop_producten.php?cat=24040)even). Als er nog een installatie bij moet komen met evt backup van je nu bestaande configuratie... nog wat eurotjes erbij.
Een minimum van 100 € zal je toch al moeten rekenen denk ik. Laat ons weten wat het wordt ja?

FruitShake
30 June 2009, 13:00
Staat in dat opstartmenu nergens iets om "na crash opnieuw opstarten" uit te schakelen? Dan kan je lezen wat er op het blauwe scherm staat... de foutcode die je daar vind typ je met een andere computer in op google en dan vind je wss wel een oplossing ;)

Fakke_Berto
30 June 2009, 19:44
Staat in dat opstartmenu nergens iets om "na crash opnieuw opstarten" uit te schakelen? Dan kan je lezen wat er op het blauwe scherm staat... de foutcode die je daar vind typ je met een andere computer in op google en dan vind je wss wel een oplossing ;)
En als dat niet werkt kan je nog altijd een foto van je BSOD nemen. Zo heb ik het ook al gedaan.

FruitShake
30 June 2009, 19:52
En als dat niet werkt kan je nog altijd een foto van je BSOD nemen. Zo heb ik het ook al gedaan.
Wat ik zeg is net bedoelt om ervoor te zorgen dat die BSOD niet meteen weg is ;)

jm1610
1 July 2009, 20:25
allemaal bedankt voor julie reacties maar jen mn laptop binnengebracht bij de computershop en heb hem normaal donderdag terug
Mvg jm1610