Volledige versie bekijken : Radeon X1300/ X1600 Probleem met Gamen



SamPlayer
27 June 2009, 11:10
Hey allemaal,

Ik hoop dat dit de goeie forum is.

Ik heb sinds een week of drie geleden problemen met mijn video kaart tijdens het gamen.

Ik heb een Radeon x1300 / X1600.

Nu, als ik een spel speel maakt niet uit welk, Krijg ik rare puntjes, rare vormen zeg maar op mijn scherm en dat is meestal het 'symptoon' dat mijn PC gaat blokeren, en het enige wat ik dan kan doen is mijn pc uitzetten...:frown:
Ik heb al mijn drivers gedeinstaleerd en opnieuw geinstaleerd met de meegeven Drivers van de fabrikant. Die drivers waren wel te oud dus heb ik op de Site van ATI de juiste drivers gedownload.
Na veel deinstaleren en terug opnieuw instaleren blijf ik met dit probleem zitten..:damn:
Ik vind het raar dat ik nu een Radeon X 1300/ X1600 heb en vroeger had ik alleen maar een X1600.. Zou dit het probleem zijn? Wil dit nu zeggen dat ik 2 videokaarten heb? :damn:
Mijn gegevens;

Videokaart; Radeon X1300/ X1600
512 mb
Ramgeheugen : 2048 mb
Processor 2.40 Ghz
Bestuuringssysteem; WIndows Xp professional.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Dank!

g_man
27 June 2009, 12:05
Dit (http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Legacy/Pages/radeonaiw_xp.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.9&lang=English) zijn de juiste drivers, maar die had je wsl al.
Verwijder je drivers zo (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=57)...

Wat je ziet zijn volgens mij artifacts.. download ATItool eens en scan op artifacts.
Kijk ook eens of je kaart niet te warm wordt.
Trouwens een X1600 is ook geen gamekaart meer. :)

SamPlayer
27 June 2009, 12:33
Ik heb het geinstaleerd en gescant.
Na ongeveer 50 sec blokeerde hij dus.. wat nu gedaan?
alvast bedankt!

g_man
27 June 2009, 20:52
Dit wil zeggen dat iets mis is met je kaart. Draait de ventilator nog van je kaart? Zit hem niet overvol met stof?

SamPlayer
28 June 2009, 10:22
Dit wil zeggen dat iets mis is met je kaart. Draait de ventilator nog van je kaart? Zit hem niet overvol met stof?
Zal nog eens kijken ;) vorige keer als ik chekte dan zat ie vol met stof :frown:

g_man
28 June 2009, 10:29
Vol met stof = hoge(re) temperatuur = artifacts. :)

SamPlayer
28 June 2009, 10:37
Vol met stof = hoge(re) temperatuur = artifacts. :)
uhu, zou dat dan ook iets te maken hebben dat ik dat bij elk spel het blokeerd door die artifacts?

Thnx,

Fakke_Berto
28 June 2009, 11:58
Blokkeren ten gevolge van die artifacts doet hij niet. Artifacts zijn het gevolg van een te hoge temperatuur, daarna krijg je het blokkeren van je computer. Om te beginnen kuis je best je grafische kaart en daarna zien we wel. Hoe warm wordt die kaart?

Nijntje666
30 June 2009, 22:03
drivers van je moederbord?
In mijn andere pc heb ik ook de x1600 pro zitten, had ik eerst ook artifacts mee.
Dat ff updaten en hoppetee ;)

SamPlayer
1 July 2009, 14:17
Ik heb nog eens naar mijn kaart gekeken en in die ventilator zat wat stof. nu is alles terug 'clean'. Ik heb nog eens gescant op artifacts en er is niks gevonden.(Dit wil dus zeggen dat ik geen gele puntjes zie(?))
Wat moet ik juist doen met de ATI tool voor de max temperatuur te weten? Voorwat staat 'MaxCore'?

-> Nijntje: Waar kan ik mijn drivers van mijn moederbord vinden? :s

g_man
1 July 2009, 17:03
Wat moet ik juist doen met de ATI tool voor de max temperatuur te weten? Voorwat staat 'MaxCore'?

-> Nijntje: Waar kan ik mijn drivers van mijn moederbord vinden? :s
Normaal staat de temperatuur in ATItool onderaan rechts aangegeven, dat is in het geval dat het programma het kan uitlezen. Probeer anders eens met Everest (dat kan je hier tss de downloads vinden).
Maxcore is een tooltje dat je helpt bij het overclocken van je grafische kaart. Die vindt zelf de max. snelheid waarop je Core veilig kan werken.

Nijntje666
4 July 2009, 18:54
-> Nijntje: Waar kan ik mijn drivers van mijn moederbord vinden? :s
Normaal gezien altijd bij de fabrikant van je moederbord.
Zoals G Man je vertelt kun je het gemakkelijk achterhalen via Everest wat voor moederbord je hebt. Bij mij was dat een stuk moeilijk staaltje om het te vinden, maar ze stonden wel bij de fabrikant :).
Verder helpt stof meestal niet zoveel hoor, wel handig voor jezelf om is wat schoon te maken maar last heb je er niet van...

SamPlayer
6 July 2009, 16:22
Dankje Nijntje en G man, ik heb nu everest.

Ik heb vandaag ook nog DriverScanner gedownload en een seriall er bij gezocht.
Ik liet hem scannen en ik kwam op 3 drivers die out of date zijn; ASUSTek Tiger Capture Device; VIA Compatable fast Ethernet Adapater;.
Ik heb de Tiger Capture geupdate, de andere kon ik niet updaten.

Nu terzake,
Heeft die Tiger Capture nu iets te maken met mijn probleem?
kan ik nu zeggen dat na deze scan alle drivers upgedate zijn en dus ik weer verder kan gamen?

Ik ga het alvast weer eens proberen.