Volledige versie bekijken : Nieuw systeem



Emtec
30 June 2009, 12:31
Ik zou een nieuwe pc willen aanschaffen.. Heb een budget van 1000-1100€. Maar voorlopig schijn ik altijd iets hoger uit te komen (inclusief os) ;).

Systeem is vooral gebaseerd op mid range configuratie met wat aanpassingen om de prijs al te verlagen.

Standaard Midi Case ATX Zwart 450w PS van de plaatselijke pcboer
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
PHENOM II X4 940 3.0GHZ BLACK SKT AM2+ 8MB 125W PIB
2*DDR2 2GB PC6400 CL5 800MHz 240p
Sapphire HD4870 1024Mb
Samsung HD103UJ F1 Spinpoint 1TB (334GB/platter) 7200rpm SATAII (NCQ) 32MB
CD Rewriter 52x24x52 IDE bulk (black)

Inspire A200 2.1
Scherm: Samsung 2023NW

Toetsenbord en muis heb ik pas nieuw gekocht...

De pc zou vooral gebruikt worden voor internet, tekstverwerking.. en soms wat games zoals sof en cod 4. Niet al te zware games dus. Dus misschien dat de gfx nog wat lager kan..

Welk besturingssysteem zou hier het beste zijn?

Alvast bedankt

Emtec
30 June 2009, 13:06
blijkbaar moet het moederbord vervangen worden door eentje van msi mits mijn pc boer enkel deze verkoopt (en zou daar toch graag blijven gaan). Enig advies hierover?

carl
30 June 2009, 15:51
Zoals het nu staat is die voeding absoluut onvoldoende. Tenzij het een antec case is, maar dat betwijfel ik ...
Je gaat ook heel vaak vloeken op het feit dat je geen DVD kan lezen (cd rewriter ...) of zelfs schrijven. Schrijvers kosten tegenwoordig al maar 30 eur, dan vind ik het wat dwaas om de prijs te drukken met een cd writer.
Grafische kaart mag zeker omlaag voor wat je opnoemt, maar dat is je persoonlijke keuze. Als je klaar wilt zijn voor in de toekomst wat nieuwere games te spelen ...

Ik zou eerder opteren voor een goedkopere intel dual core, die gaat redelijk presteren in games en goed genoeg zijn voor je ander werk, en zal de prijs wat drukken. Ik zou je een E8400 aanraden. Dan heb je een moederbord nodig met:
Socket LGA775
Pci-e 2.0 (1 slot is genoeg)
Sata
minstens 2 ram sloten

Emtec
30 June 2009, 20:18
Even binnengesprongen in de winkel. De voeding was idd wat te licht. Ze hebben een nieuw systeem voorgesteld dat goedkoper uitkomt.

Midi ATX Tower
Voeding 400W
Intel P45 Chipset
Intel Core2Duo E8400
4 GByte DDR2
HD 1000 GB SATA2 - 7200rpm
Nvidia GeForce 9500GT 1GB
Interne kaartlezer
DVD-ROM
DVD+/-Rewriter Dual Layer
Ethernet aansluiting
Toetsenbord en Optische muis
Standaard 2.0 Luidsprekers

g_man
30 June 2009, 20:46
1) Als je geen 64-bit OS neemt , moet je ook geen 4GB geheugen nemen, al zal dat niet veel verschil in prijs maken.
2) Zoals al gezegd, 400W voeding (no brand) is niet aangeraden.
3) 9500GT is absoluut uit den boze (als je überhaupt iets wilt gamen)

Emtec
30 June 2009, 23:14
1) Als je geen 64-bit OS neemt , moet je ook geen 4GB geheugen nemen, al zal dat niet veel verschil in prijs maken.
2) Zoals al gezegd, 400W voeding (no brand) is niet aangeraden.
3) 9500GT is absoluut uit den boze (als je überhaupt iets wilt gamen)

Welke grafische kaart zou beter zijn? Liefst met niet al teveel prijsverschil.. De 9600GT was ook een voorstel.

azziplekkus
1 July 2009, 02:54
Ik snap niet waarom je zo'n dure setup wil voor enkel internet, en af en toe een paar lichte games?

Ik heb perfect cod4 kunnen draaien met een 2900GT van ATI die vrij goedkoop is. (heb nu wel een andere, maar die is dan ook voor alles in high quality te kunnen spelen)

koop je voeding zeker van een A merk en niet van een onbekend merk (A merk wil ook niet perse zeggen bekend)

4gig ram enkel als je een 64bit OS gaat instaleren, anders 3 (of 2 gig zelfs)

In je eerste setup geef je enkel een CD rewriter aan, en in je tweede geef je een DVD lezer EN een rewriter aan?
met de rewriter kan je ook lezen hoor... je gooit alleen geld weg...
(2 stations kan enkel handig zijn als je echt veel wil kopieren.)

Dan heb je ineens een véél goedkoepre setup dan je budget was, en je pc is nog ruim sterk genoeg om de dingen te doen die je wil. (spendeer je geld bvb aan een ergonomisch toetsenbord en muis, of iets duurdere speakers voor mooi geluid tijdens het gamen/film zien)

carl
1 July 2009, 09:20
Die 9500GT is een lagere midrange grafische kaart. Je zal er CoD4 wel mee kunnen draaien, maar zeker niet op 'high'. Welke kaart nu beter is hangt meer van jou af, een HD 4850/4870 is zeker krachtiger, maar eveneens duurder. Als je liever wat extra power in je systeem hebt ga je dan voor zo een duurdere kaart, anders kan je eens kijken naar de lagere midrange van ati (ik geloof dat het de HD4600 is maar ben niet 100%).

Emtec
7 July 2009, 12:07
Ik heb de voeding nog vervangen door een A-merk.. De grafische kaart heb ik voorlopig behouden, mits er voorlopig niet al teveel op gegamed zal worden.

Kan hem normaal vandaag of morgen gaan ophalen ;)

Emtec
8 July 2009, 12:48
En ik heb em ;). Loopt extreem vlot (zeker vergeleken met mijn pentium 4'ke). Hoop dat hij een paar jaar mee gaat.

Bedankt voor jullie hulp!