Volledige versie bekijken : Kan windows niet meer booten



vuurvliegje
1 July 2009, 17:32
Ik heb 2 harde schijven
160 gb (hier stond vista op)
500 gb

Op de 500 gb heb ik een partitie van 80 gb gemaakt voor win7.
Nu wilde ik vandaag om ruimte te creëren vista eraf gooien.

Nu heb ik via Gparted Live cd de partitie met vista geformatteerd. Toen ik de pc opnieuw opstarte kreeg ik een foutmelding dat er een kernel fout was. Ik dacht gelijk aan een fout in de mbr.

Nu heb ik in de bootsequence de 160 gb vervangen door de 500 gb

Nu gebeurt steeds dat ik ie een knipperend streepje laat zien en dan gaat piepen.

Als ik de win7 (build 7100) schijf erin doe geeft ie aan dat er iets is met de bootmanager. Als optie geeft ie aan repareren en opnieuw opstarten maar als ik dat doe hou ik hetzelfde probleem.

Nu net de bootsequence aangepast 160 gb weer ipv de 500 gb en nu gaf ie aan dat ik de juiste schijf in moest stellen of zoiets

Ik hoop niet dat ik opnieuw moet installeren. Wie kan mij even helpen?

Baloeke
1 July 2009, 22:32
...Nu heb ik via Gparted Live cd de partitie met vista geformatteerd. Toen ik de pc opnieuw opstarte kreeg ik een foutmelding dat er een kernel fout was. Ik dacht gelijk aan een fout in de mbr.
...
Ik hoop niet dat ik opnieuw moet installeren. Wie kan mij even helpen?
Als de partitie van c (je Vista) weg is vrees is er voor, dat je, je pc nog aan de praat krijgt.

Elboulle
2 July 2009, 09:00
Formatteren betekent doorgaans dat je die betreffende partitie 'leeg' maakt. Er staat dus niets meer op...Dus terug installeren is de boodschap, wil je je pc uitrusten met een functionerend OS....(xp, vista, win7, whatever...).

Succes ermee!!!

vuurvliegje
2 July 2009, 09:16
Formatteren betekent doorgaans dat je die betreffende partitie 'leeg' maakt. Er staat dus niets meer op...Dus terug installeren is de boodschap, wil je je pc uitrusten met een functionerend OS....(xp, vista, win7, whatever...).

Succes ermee!!!

De partitie met Win Vista was inderdaad weg maar ik had de Win 7 partitie nog en daar wilde ik mee verder


Als de partitie van c (je Vista) weg is vrees is er voor, dat je, je pc nog aan de praat krijgt.

Als ik in windows 7 zit geeft win7 aan dat de partitie waar win 7 opstaat c: is. Het is ook zo dat als ik de recovery van win7 had dat er iets miswas met de bootloader.

Maar inmiddels is het gefixed:

get the dvd. when you get to the second screen (after you choose your language) go to repair your computer.
go to command prompt and type this in without the quotes (") :
"bootrec /fixmbr"
press enter.
Type this in without the quotes (") :
"bootrec /FixBoot"
press enter.
Restart.

Hierbij zoekt ie naar alle windows die op de pc staan en maakt daar een nieuwe bootloader voor aan.

compuchrisje
3 July 2009, 00:17
Fijn om het alsnog te komen melden, vuurvliegje. Meestal krijgen de posters van vragen hun problemen niet zelf opgelost, zoals jij. Met dank dus.